STUDIJ

Turistički i hotelski menadžment

Zašto studirati Turistički i hotelski menadžment?

Zato jer možeš razviti karijeru u

Zato jer možeš usvojiti znanja i vještine...

Opis studija

Prijediplomski stručni studij Turistički i hotelski menadžment moderan je i atraktivan program, namijenjen svima koji turizam i hotelijerstvo prepoznaju kao rastuću i probitačnu granu hrvatskog gospodarstva. Jedna je od glavnih prednosti programa orijentacija kolegija na praktične sadržaje čemu doprinose nastavnici, poznati hrvatski stručnjaci i gospodarstvenici. Svi predavači predaju predmete u kojima se predočuju poslovi koje ti predavači sa zavidnim uspjehom obavljaju u praksi. Predmete teorijskog sadržaja predaju  iznimno iskusni predavači, većinom redoviti profesori u trajnom zvanju.

Kako bi osigurali još višu kvalitetu prijediplomskog stručnog studija Turistički i hotelski menadžment izmijenjen je i dopunjen studijski program.

Promjene se odnose na:

  • uvođenje novih predmeta
  • uvođenje stručne prakse 1 i 2
  • uvođenje 3 modula (smjera) kao izbor treće godine studija (Turizam, Hotelijerstvo i Restoraterstvo i gastronomija).

Novi program nastao je na iskustvu IPA projekta „Usvajanje principa Hrvatskog kvalifikacijskog okvira (HKO) u sustavu visokog obrazovanja u sektoru turizma“ kojim su, između ostalog, razrađene standardne kvalifikacije stručnih prvostupnika u visokom obrazovanju u turizmu te su razvijena i standardizirana turistička zanimanja. Rezultat je toga uvođenje tri modula (smjera) u studijski program treće godine studija: Turizam, Hotelijerstvo i Restoraterstvo i gastronomija. Izborom jednog od modula student može usmjeriti svoje obrazovanje prema svom osobnom interesu i dublje ući u tematiku i specifičnost pojedinog modula.

U novi je program uključeno i više stručne prakse koja sada ukupno nosi 6 ECTS bodova (do sada 1) i provodi se na drugoj i trećoj godini studija. Na drugoj godini praksa je standardnog tipa, dok je na trećoj specijalizirana, ovisno o modulu koji student pohađa. Time se student ne specijalizira samo na teorijskoj nego i praktičnoj osnovi i priprema za rad u odabranom polju. Dosadašnja praksa odvijala se u mnogim turističkim subjektima s kojima Sveučilište Libertas ima razvijenu suradnju, turističkim agencijama, hotelima itd., a od sada će, uz navedeno, praksu moći obavljati i u novom hotelu Le Premier u vlasništvu Libertasa. Time studenti dobivaju vlastito mjesto gdje će moći prolaziti sve faze hotelskog posla, od marketinga do menadžmenta, i osjetiti kako izgleda pravi posao u hotelijerstvu.

Predavanja su konstruirana u cilju poticanja studenata da uče i misle kreativno. Studenti rade samostalno i u grupama te provode istraživanja čije rezultate javno prezentiraju, usmenim i pisanim putem. Studente se potiče na preuzimanje aktivne uloge u vlastitom obrazovanju te uz stručno obrazovanje tijekom studija razvijaju vještine i sposobnosti nužne za moderno poslovanje na europskom i svjetskom turističkom tržištu.

Mjesto izvođenja: Zagreb

  • Modul A

    • koncizno i argumentirano izložiti stavove, spoznaje, ideje, probleme i rješenja
    • valorizirati makroekonomske pokazatelje i njihove implikacije na gospodarstvo
    • povezati matematičke funkcije i modele u svrhu poslovanja
    • procijeniti pravni položaj i mogućnosti pravne zaštite u poslovanju
    • kritički prosuditi komparativne prednosti geografskog položaja
    • osmisliti i razviti specijalizirani vokabular i jezične funkcije primjerene turističkom poslovanju
    • ocijeniti financijsko izvještavanje, računovodstvo i računovodstvene pokazatelje
    • preporučiti sustav menadžmenta ljudskih potencijala primjeren turističkoj djelatnosti
    • preporučiti optimalne sustave informacijsko komunikacijske tehnologije
    • analizirati socijalne i kulturne elemente turističke ponude i potražnje
    • povezati upravljanje kvalitetom s ekonomikom turizma u ukupnom gospodarstvu
    • predvidjeti kalkulaciju i formirati tarife prijevoza prema korisnicima turističkih i prometnih usluga
    • predložiti inovativne oblike animacijskog programa prema postojećim i budućim projektima
    • osmisliti modele financiranja investicijskih projekata u turizmu
    • razviti poslovne koncepte primjerene aktualnostima posebnih interesa u turizmu
    • povezati informacijske tehnologije s marketinškom komunikacijom turističkog poduzeća
    • ocijeniti razinu zaštite i sigurnosti turističke destinacije i događaja
    • integrirati operativnu aktivnost turističke agencije, destinacijskog menadžmenta i turističkih događaja

    Modul B

    • koncizno i argumentirano izložiti stavove, spoznaje, ideje, probleme i rješenja
    • valorizirati makroekonomske pokazatelje i njihove implikacije na gospodarstvo
    • povezati matematičke funkcije i modele u svrhu poslovanja
    • procijeniti pravni položaj i mogućnosti pravne zaštite u poslovanju
    • kritički prosuditi komparativne prednosti geografskog položaja
    • osmisliti i razviti specijalizirani vokabular i jezične funkcije primjerene turističkom poslovanju
    • ocijeniti financijsko izvještavanje, računovodstvo i računovodstvene pokazatelje
    • preporučiti sustav menadžmenta ljudskih potencijala primjeren turističkoj djelatnosti
    • preporučiti optimalne sustave informacijsko komunikacijske tehnologije
    • analizirati socijalne i kulturne elemente turističke ponude i potražnje
    • povezati upravljanje kvalitetom s ekonomikom turizma u ukupnom gospodarstvu
    • predvidjeti kalkulaciju i formirati tarife prijevoza prema korisnicima turističkih i prometnih usluga
    • predložiti inovativne oblike animacijskog programa prema postojećim i budućim projektima
    • osmisliti modele financiranja investicijskih projekata u turizmu
    • razviti poslovne koncepte primjerene aktualnostima posebnih interesa u turizmu
    • vrednovati organizacijske modele hotelskog poduzeća i operativne procedure sustava podrške
    • povezati programsku podršku s zaštitom korisnika hotelskih usluga
    • razviti upravljanje kampovima i standarde kamping usluge kao dijela smještaja

    povezati hotelski marketing i komunikaciju s društveno odgovornim poslovanjem

    Modul C

    • koncizno i argumentirano izložiti stavove, spoznaje, ideje, probleme i rješenja
    • valorizirati makroekonomske pokazatelje i njihove implikacije na gospodarstvo
    • povezati matematičke funkcije i modele u svrhu poslovanja
    • procijeniti pravni položaj i mogućnosti pravne zaštite u poslovanju
    • kritički prosuditi komparativne prednosti geografskog položaja
    • osmisliti i razviti specijalizirani vokabular i jezične funkcije primjerene turističkom poslovanju
    • ocijeniti financijsko izvještavanje, računovodstvo i računovodstvene pokazatelje
    • preporučiti sustav menadžmenta ljudskih potencijala primjeren turističkoj djelatnosti
    • preporučiti optimalne sustave informacijsko komunikacijske tehnologije
    • analizirati socijalne i kulturne elemente turističke ponude i potražnje
    • povezati upravljanje kvalitetom s ekonomikom turizma u ukupnom gospodarstvu
    • predvidjeti kalkulaciju i formirati tarife prijevoza prema korisnicima turističkih i prometnih usluga
    • predložiti inovativne oblike animacijskog programa prema postojećim i budućim projektima
    • osmisliti modele financiranja investicijskih projekata u turizmu
    • razviti poslovne koncepte primjerene aktualnostima posebnih interesa u turizmu
    • ocijeniti adekvatnost dobavljača i sastava namirnica
    • valorizirati specifičnosti upravljanja restoraterstva, cateringa i banket menadžmenta
    • integrirati gastronomske planove s navikama, očekivanjima i kulturnim nasljeđem gostiju

97%

svih naših diplomiranih studenata je zaposleno!

Prema podatcima HZZ-a od kraja travnja 2025. godine od 8.095 osoba s Libertasovom diplomom samo je njih 210 prijavljeno na Hrvatskom zavodu za zapošljavanje.

Što kažu naši studenti?

Praktične vježbe i predavanja su popraćena sa stručnim aktualnostima te nam profesori nastoje dati što više primjera iz prakse i njihova osobna iskustva.
Ana Puntijar

Godina I

I. semestar – zimski

Osnove poslovne ekonomije

Predavanja  30

S+V 30

ECTS 7

Gospodarska matematika

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 7

Pravo u turizmu

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 6

Turistička geografija

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 5

Engleski jezik turizma 1

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 2

Njemački jezik turizma 1

Predavanja: 30

S+V 30

ECTS 2

UKUPNO I. SEMESTAR

180

180

30

II. semestar – ljetni

Računovodstvo u turizmu

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 7

Upravljanje ljudskim
resursima

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 7

Uredski informatički alati

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 6

Sociokulturološki aspekti
turizma

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 6

Engleski jezik turizma 1

Predavanja  30

S+V 30

ECTS 2

Njemački jezik turizma 1

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 2

UKUPNO II. SEMESTAR

180

180

30

UKUPNO I. GODINA

360

360

60

Godina II

III. semestar – zimski

Upravljanje kvalitetom

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 6

Ekonomika turizma

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 6

Turizam i promet

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 6

Animacija u turizmu

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 5

Engleski jezik turizma 2

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 2

Njemački jezik turizma 2

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 2

UKUPNO III. SEMESTAR

180

180

27

IV. semestar – ljetni

Razvoj i upravljanje projektima

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 6

Upravljanje financijama i investicijsko planiranje

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 6

Turizam posebnih interesa

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 6

Digitalni marketing

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 5

Engleski jezik turizma 2

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 2

Njemački jezik turizma 2

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 2

Stručna praksa 1

ECTS 6

UKUPNO IV. SEMESTAR

180

180

33

UKUPNO II. GODINA

360

360

60

Stručna praksa 1: Sustavi turizma / Upoznavanje hotelskog sustava / Upoznavanje sustava
turističkih zajednica / Sustav upravljanja hotelom (6 ECTS/180 sati)

Godina III MODUL A (Turizam)

V. semestar – zimski

Poslovna informatička rješenja
u turizmu i hotelijerstvu

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 6

Promocija u turizmu

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 6

Zaštita i sigurnost u turizmu

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 5

Poslovanje turističkih agencija

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 5

Engleski u turističkom
menadžmentu

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 2

Njemački u turističkom
menadžmentu

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 2

Stručna praksa 2

ECTS 6

UKUPNO V. SEMESTAR

180

180

32

Stručna praksa 2: Modul A – Turističke agencije / Modul B – Recepcija i domaćinstvo / Modul
C – Hrana i piće (6 ECTS/180 sati)

VI. semestar – ljetni

Upravljanje turističkom
destinacijom

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 5

Upravljanje turističkim
događanjima

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 4

Izborni predmet I

Predavanja 30

S+V 15

ECTS 4

Izborni predmet II

Predavanja 30

S +V 15

ECTS 4

Engleski u turističkom
menadžmentu

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 2

Njemački u turističkom
menadžmentu

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 2

Završni rad

ECTS 7

UKUPNO VI. SEMESTAR

180

150

28

UKUPNO  III. GODINA

360

330

60

Izborni predmet I: Poduzetništvo u turizmu; Poslovna kultura i komuniciranje; Strani jezik 3-
francuski

Izborni predmet II: Suvremeni trendovi u turizmu; Ekologija u turizmu; Strani jezik 3-francuski

Godina III MODUL B (Hotelijerstvo)

V. semestar – zimski

Poslovna informatička rješenja
u turizmu i hotelijerstvu

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 6

Upravljanje hotelom i
kontroling

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 6

Zaštita i sigurnost u turizmu

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 5

Upravljanje kampovima

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 5

Engleski u hotelskom
menadžmentu

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 2

Njemački u hotelskom
menadžmentu

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 2

Stručna praksa 2

ECTS 6

UKUPNO V. SEMESTAR

180

180

32

Stručna praksa 2: Modul A – Turističke agencije / Modul B – Recepcija i domaćinstvo / Modul
C – Hrana i piće (6 ECTS/180 sati)

VI. semestar – ljetni

Hotelski marketing i prodaja

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 5

Poslovni procesi odjela
smještaja

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 4

Izborni predmet I

Predavanja 30

S+V 15

ECTS 4

Izborni predmet II

Predavanja 30

S+V 15

ECTS 4

Engleski u hotelskom
menadžmentu

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 2

Njemački u hotelskom
menadžmentu

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 2

Završni rad

ECTS 7

UKUPNO VI. SEMESTAR

180

150

28

UKUPNO  III. GODINA

360

330

60

Izborni predmet I: Promocija u turizmu; Poslovna kultura i komuniciranje; Strani jezik 3-francuski

Izborni predmet II: Menadžment restoraterstva i catering; Društveno odgovorno poslovanje; Strani jezik
3-francuski

Godina III MODUL C (Restoraterstvo i gastronomija)

V. semestar – zimski

Menadžment restoraterstva i
catering

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 6

Hrana i piće

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 3

Banket menadžment

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 5

Menadžment barova i kasina

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 5

Engleski u restoraterskom
menadžmentu

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 2

Njemački u restoraterskom
menadžmentu

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 2

Stručna praksa 2

ECTS 6

UKUPNO V. SEMESTAR

90

90

30

Stručna praksa 2: Modul A – Turističke agencije / Modul B – Recepcija i domaćinstvo / Modul
C – Hrana i piće (6 ECTS/180 sati)

VI. semestar – ljetni

Osnove gastronomije

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 5

Planiranje i upravljanje
gastronomijom

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 4

Izborni predmet I

Predavanja 30

S+V 15

ECTS 4

Izborni predmet II

Predavanja 30

S+V 15

ECTS 4

Engleski jezik u
restoraterskom menadžmentu

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 2

Njemački u restoraterskom
menadžmentu

Predavanja 30

S+V 30

ECTS 2

Završni rad

ECTS 7

UKUPNO VI. SEMESTAR

180

180

28

UKUPNO  III. GODINA

360

330

60

Izborni predmet I: Somelijerstvo; Poslovna kultura i komuniciranje; Strani jezik 3-francuski

Izborni predmet II: Nacionalne gastronomije; Poslovna kultura i komuniciranje; Strani jezik 3-francuski