
Studij glume
- Prijediplomski sveučilišni studij
- Redovni studij
- Titula: univ.bacc.art.
- Trajanje: 3 godine (6 semestara)
- Zagreb
- Cijena: -
Zašto upisati Studij glume?
Zato jer možeš razviti karijeru...
- Kazalištima
- Javnoj televiziji
- Produkcijskim kućama
- Kulturalnim institucijama
- Umjetničkim projektima
Zato jer možeš usvojiti znanja i vještine...
- Javnog nastupa i prezentacijskih vještina
- Dramaturgije u teoriji i praksi
- Upotrebe glasa i raznovrsne govorne tehnike
- Procjene kazališnih elemenata
- Procjene razdoblja dramske knijževnosti i valorizirati razvoj kazališta
Opis studija
Studij glume pokrenuli su Petar Selem i Branka Cvitković 2014. godine. Nastavni plan i program Studija provode eminentni umjetnici i kazališni stručnjaci: izv. prof. art. Branka Cvitković (Gluma), red. prof. art. Želimir Mesarić (Gluma, Dramaturgija), izv. prof. art. Almira Osmanović (Scenski pokret), doc. art. Zlatko Ožbolt (Scenski govor), doc. art. Nataša Antoniazzo (Glazbeni izraz), izv. prof. dr. sc. Bojan Marotti (Povijest drame i kazališta, Književnost), izv. prof. dr. sc. Ivor Altaras Penda (Sociologija kulture), dr. sc. Đurđa Škavić i doc. dr. sc. Ines Carović (Hrvatski jezik) te dr. sc. Višnja Špiljak (Engleski jezik za glumce). Prva generacija studenata imala je prilike surađivati s umjetnicima i kazališnim stručnjacima kao što su Mate Maras, Žarko Potočnjak, Iva Hraste Sočo, Mirela Brekalo, Dragan Despot, Mladen Vujčić i Zlatko Sviben.
Riječ dekanice Fakulteta za film i scenske umjetnosti:
“Za mene biti glumac znači, biti dobrovoljni polaznik jedne škole koja se zove kazalište čiji sam oduševljeni polaznik, istraživač i pripadnik i danas. Nadam se da tu školu nikada neću završiti pa i po cijenu da me zbog toga proglase lošim učenikom. Pridružite mi se i pronađimo putem umjetnosti sebe.”
izv.prof.art. Branka Cvitković, dekanica
Školarina za studij glume iznosi 50.000 kuna po godini studija.
Mjesto izvođenja: Zagreb
- procijeniti specifične načine pristupa dramskom tekstu korištenjem dramske terminologije u teoriji i praksi
- povezivati i shvaćati dramske tekstove u kulturno-povijesnim okolnostima nastanka te promišljanje njihove suvremene interpretacije
- prezentirati temeljna znanja i spoznaje o fonetici te bolje vrednovati funkcioniranje govornih organa i slušne percepcije
- procijeniti izgovorene pogreške i potrebe za samostalno ispravljanje
- opravdati osnovna teorijska znanja u području glazbene umjetnosti i pristup ovladavanja kazališnom ulogom u glazbenom aspektu
- kreativno odgovoriti na impulse partnera na sceni te tijelom, mimikom, gestom, glasom i govorom ocrtati osnovne karakteristike lika kojeg tumače
- prepoznati i analizirati okolnosti te moći konstruktivno i senzibilno odgovoriti na rad drugih te se prilagoditi tijekom rada na predstavi
- procijeniti razne kazališne elemente kao što su tekst, izvođač, prostor, struktura izvedbe, produkcija i sl.
- koristiti hrvatske naglasne norme, opisa naglasaka, njihovo prepoznavanje i bilježenje
- analizirati i poduprijeti različite književne vrste koje su nastale u Grčkoj te uvidjeti njihove uzajamne odnose
- valorizirati djela grčke, rimske i srednjovjekovne književnosti i povezati promjene pojedinoga književnoga razdoblja
- ocijeniti razdoblja dramske književnosti, valorizirati razvoj kazališta te preispitati raznolikost njegova izgleda i promjene kojima su bili podložni
- artikulirati osnovnu upotrebu glasa, te raznovrsnim govornim tehnikama, vještinama i alatima pristupiti oblikovanju svojih prvih kazališnih uloga
- demonstrirati osnovne akrobatske elemente i partnerske balanse te vladati osnovnim mimskim tehnikama u formi etide
- artikulirati glumačke motive u pokretu i prezentirati kratku kombinaciju akrobatskih elemenata u mimskoj etidi
- predvidjeti svoj imaginacijski proces i tijelom adekvatno odgovarati u živom partnerskom odnosu u kontakt improvizaciji
- koristiti komunikacijske vještine, razumjeti, ponoviti i točno izgovoriti engleski jezik na sceni i u filmu te procijeniti akcente i dijalekte
- vrednovati važnost i funkcije koncepta identiteta te formulirati stavove po pitanju kulture i multikulturalizma kao odrednica čovjeka i društva
