Na završnoj konferenciji Erasmus+ projekta PLAR-U-PAGs, 25. ožujka u Bruxellesu, okupilo se oko 150 donositelja politika, obrazovnih stručnjaka i studentskih predstavnika kako bi raspravljali o inkluzivnosti u visokom obrazovanju. Konferencija je održana u zgradi Flamanske Vlade, s ciljem analize postignuća projekta i definiranja budućih koraka nakon tri godine provedbe.
Projekt PLAR-U-PAGs (Peer Learning Activities and Resources to underpin the Principles and Guidelines for Social Dimension) imao je ključnu ulogu u razvoju strategija za implementaciju načela socijalne dimenzije u visokom obrazovanju. Tijekom godina razvio je alate i smjernice koji pomažu sveučilištima i donositeljima politika u boljoj primjeni mjera za povećanje dostupnosti obrazovanja studentima iz ranjivih skupina.
Među partnerima projekta su Ministarstvo znanosti i obrazovanja RH, Europska studentska unija (ESU), SIHO, Institut za razvoj obrazovanja Zagreb (IRO) te flamansko Ministarstvo obrazovanja i osposobljavanja kao nositelj projekta.
Konferencija je istaknula potrebu za jačom i učinkovitijom provedbom inkluzivnih politika, uz dugoročnu financijsku podršku. U okviru panela i radionica raspravljalo se o budućnosti visokog obrazovanja, važnosti socijalne dimenzije i nužnosti pružanja psihološke podrške studentima, s primjerima dobrih praksi u pružanju podrške studentima poput flamanske platforme Moodspace.
Nekoliko studentskih predstavnika iz cijele Europe imalo je priliku održati govor na temu socijalne dimenzije ili mentalnog zdravlja u visokom obrazovanju. Među njima, kao studentski govornik iz Hrvatske bio je i Karlo Škorić, student Sveučilišta Libertas i predsjednik Studentskog zbora Sveučilišta Libertas. U svom govoru podijelio je osobnu priču o mentalnom zdravlju te istaknuo koliko mu je visoko obrazovanje pomoglo u pronalasku životne svrhe i samopouzdanja. Opisao je svoj put od rada u restoranu u rodnom Lovranu do aktivnog uključivanja u studentski život u Zagrebu, gdje danas predvodi studentsku zajednicu. Njegovo izlaganje pokazalo je koliko visoko obrazovanje može pomoći u izgradnji samopouzdanja, otkrivanju vlastitih potencijala i pronalasku životne svrhe.
-
Karlo Škorić, student Sveučilišta Libertas i predsjednik Studentskog zbora Sveučilišta Libertas
Sudjelovanje Karla Škorića na ovom događaju ne samo da predstavlja osobni uspjeh, već i potvrđuje vrijednosti koje Sveučilište njeguje – otvorenost, angažiranost i podršku studentima u ostvarivanju njihovih potencijala. Vjerujemo da će njegova priča nadahnuti i druge studente na aktivno uključivanje u projekte i inicijative društvenog značaja.
Završni dio konferencije bio je posvećen idućim koracima u provedbi socijalne dimenzije obrazovanja. Konferencija je zaključena snažnom porukom: inkluzivno visoko obrazovanje nije opcija, već nužnost. Sada je vrijeme da donesene preporuke prijeđu u konkretne mjere kako bi svi studenti, bez obzira na okolnosti, imali jednake šanse za uspjeh.