Prestižno studentsko natjecanje u kojem studenti predstavljaju svoja rješenja napravljena po naputcima velikih kompanija, ove je godine bilo u znaku Libertasa. Kunoznalac i Tesa impresionirali su stručnjake Privredne banke Zagreb, te svojim kreatorima donijeli pobjedu!
Karlo Osman, Dominik Mandarić, Dobrivoj Dakić i Gustav Herceg imaju zašto biti ponosni – osim što su osvojili deset tisuća kuna, njihove inovacije u domeni digitalnog bankarstva oduševile su stručnjake iz PBZ-a i donjele im pobjedu na ovogodišnjem Case Study Competitionu u organizaciji udruge eStudent. Zadatak je bio osmisliti rješenje za digitalno bankarstvo 2025. godine. Nakon pripreme od nekoliko tjedana i uz pomoć profesora Zvonka Agičića i profesorice Željke Marčinko Trkulje složili su koncept koji se od ostalih izdvojio svojom izvedbom i inovativnošću.
1. Što studirate, koja ste godina i zašto ste odabrali upravo to područje?
Studiramo Poslovnu ekonomiju na preddiplomskom studiju na Libertasu, te završavamo treću godinu studija. Poslovna ekonomija je područje koje obuhvaća najveći raspon različitih i zanimljivih kolegija pa smatramo da je važno izgraditi temelje za više područja, kako bi se u konačnici kasnije opredijelili za jedno u kojem se pronađemo.
2. Zašto ste se prijavili za Case Study Competition? Što vas je inspiriralo i kako ste okupili svoj tim?
S obzirom na to da smo svi članovi udruge eStudent, već prije smo bili upoznati s natjecanjima, te konceptom svakog od njih. Case Study Competition nudio je razvijanje kreativnosti i imao dodirnih točaka s kolegijima koje smo slušali na Libertasu. Shvatili smo da smo dobar tim i da možemo konkurirati za dobar plasman na natjecanju ako iskoristimo svoj potencijal za odabrane slučajeve. Druženje na fakultetu i izvan fakulteta nas je sve zbližilo i taj prijateljski kontakt kreirao je tim, jer smatramo da bi jedan veći projekt u ovom sastavu prijatelja bio odličan za kraj preddiplomskog studija. Tko zna hoćemo li opet imati prilike raditi nešto u ovoj formaciji, pa smo stoga odlučili dati sve od sebe.
3. Kao i život općenito, studentska natjecanja znaju imati svoje uspone i padove. Što vam je bilo najizazovnije za vrijeme CSC-a?
Početak rješavanja slučaja je bio najteži jer sami plan i raspodjela zadataka zadaju najviše problema i nejasnoća, s obzirom na to da nam je ovo prvi put na ovako velikom projektu. Kada smo uspješno delegirali zadatke i postavili temelje za početak sve je išlo lakše. Iako su problemi bili učestali, nisu bili nešto što zajednički nismo mogli riješiti. Možemo reći da je ta izazovna strana CSC-a ono što nas je natjeralo na više nego smo mislili da možemo. Imali smo mnogo pitanja za poduzeća i tek nekoliko njih je dobilo odgovor, a s ostalima smo išli po svom receptu i vjerujemo da nas je to dovelo do najveće nagrade.
4. Opišite nam koncept Tese i po čemu se razlikuje od dosadašnjih sličnih rješenja? Jeste li išli u detalje poput programerskog jezika ili je to više bio okvirni koncept?
Tesa je virtualni asistent koji pomaže klijentu banke u obavljanju svakodnevnih financijskih obveza. Tesa se nalazi u aplikaciji i rješava sve nejasnoće koje nastaju pri korištenju aplikacije i bankarskih usluga. Bitno je reći kako je njena glavna značajka umjetna inteligencija i napredna analitika koja Tesi pomaže učiti od korisnika, te shvaćanje novih naredbi kako bi ubuduće lakše prepoznala potrebe i navike korisnika. Koncept i razrada ove ideje uključivali su okvirne planove i nismo ulazili u tehnološke razrade jer slučaj to od natjecatelja nije niti tražio. Unatoč tome, naša se razrada, vjerujemo, bitno razlikovala od očekivanog. Potrudili smo se doznati okvirne cijene razvijanja asistenta, te smo pokazali nekoliko primjera dizajna na zaslonima pametnih telefona, što nas je vrlo vjerojatno izdvojilo od drugih timova koji su radili na istom slučaju.
5. Što je Kunoznalac i kako bi po vašoj ideji trebao zainteresirati najmlađe za svijet financija?
Kunoznalac je edukativna web stranica namijenjena djeci i mladima, točnije osnovnoškolcima od petog do osmog razreda, te srednjoškolcima. Ovisno o uzrastu, Kunoznalac postavlja sadržaj prilagođen korisnikovim godinama, te nudi znanje, ali i zabavu. Njegov se koncept sastoji od uvodnog videa u kojemu korisnici uče o pojmovima iz bankarskog sektora, seta od pet pitanja koja kroz različite formate provjeravaju naučeno u prethodnom videu, te testa (igrice) koja kroz zabavni sadržaj zaključuje razinu. Jedan primjer je sportska igrica u kojoj korisnik mora izabrati košarkašku loptu s valutom čija je vrijednost napisana na košu, zatim ubaciti loptu kako bi zadatak bio izvršen. Zabavni aspekt Kunoznalca je ono što bi mlade trebalo zainteresirati da spoje ugodno s korisnim, pa tako iskusniji i spremniji uđu u svijet financija.
6. Riječ je o konceptima, no kako bi se osjećali da se vaše ideje doista realiziraju?
Realizacija ideja ili barem jedne od njih ostavila bi trag na ovom našem projektu i učinila nas još ponosnijima. Svaki projekt kao krajnji cilj ima realizaciju, no kako tvrde iz PBZ-a, tu odluku donose čelnici cijele grupacije pa to i ne ovisi o Privrednoj banci Zagreb u tolikoj mjeri. Mislimo da smo napravili nešto što nije viđeno na ovim prostorima, stoga ne vidimo razloge zašto to ne bi postalo stvarnost. Realizacija nije u našoj moći, tako smo i odlučili da se nećemo previše brinuti oko toga.
7. CSC natjecanje traje tri mjeseca. Što ste naučili za to vrijeme?
Iako natjecanje traje nekoliko mjeseci, intenzivni rad nam je oduzeo oko 3 tjedna vremena. Sve što nas dovede do granice živaca i snage nauči nas nešto novo, pa tako i ovaj projekt. Informirali smo se o bankarskom sustavu i inovacijama za mobilno bankarstvo gdje god smo mogli – pozivima, istraživanjem, online i tko zna koje načine nismo koristili kako bismo došli do informacija koje naš projekt čine boljim od svih drugih. Digitalizacija je budućnost, tako smo naučili kako na najjednostavniji način napraviti posao koji je donedavno zahtijevao nekoliko sati, a možda i dana. Korištenje alata za komunikaciju učinilo nas je učinkovitijim, pa nam je nakon nekog vremena i to prešlo u naviku; svakodnevni pozivi, poruke, dijeljenje datoteka i izvora izvuklo je najbolje od nas, sve kako bi ponudili nešto što još nije viđeno. CSC je poznat kao možda najzahtjevnije studentsko natjecanje, a s obzirom koliko smo naučili u 3 tjedna, spremni smo i za više – naravno ako za to dođe prilika.
8. Sada kad je CSC gotov – što dalje? Kakvi su planovi s poslovnim slučajem i kako planirate potrošiti novčanu nagradu?
Dojmovi su se slegli, ne zaboravljamo osjećaj kada smo čuli svoja imena na svečanoj završnici, ali čim je sve završilo osjetili smo olakšanje. Jedini trag koji je ostao je ta novčana nagrada koja za studentski džep nije uopće mala, ali se nadamo i dugotrajnijoj nagradi – studentskom poslu ili prilikom za dijeljenje svojih mišljenja ili ideja negdje gdje će to možda postati svakodnevica. Novčanu nagradu svatko troši kako je i naumio, dok se jedan dio trošio na proslavu. Ostatak je bitno uložiti u nešto korisno što nam možda olakša studiranje ili realiziranje budućih projekata. Novci se lako potroše, a certifikate čuvamo kako bi se jednog dana s osmijehom sjetili ovog projekta.
9. Kada diplomirate, gdje biste željeli raditi, koje područje vas najviše zanima? Možda PBZ kao potencijalni poslodavac?
Još nas puno čeka na akademskom putu, no trudimo se već sada sagraditi temelje za budućnost. Razna su područja koja zanimaju ovu skupinu: marketing, dizajn, financije… Nadamo se da će poslodavci prepoznati trud za ovaj projekt, a već smo od kolega čuli kako je CSC zlatni redak u svakom CV-u, tako da se ne brinemo. Bankarski sektor je nešto što nas zanima, ali sve je na poslodavcu. Njihove se želje moraju susresti s našima kako bi realizirali neku suradnju, a ako PBZ izrazi želju da postanemo dio njihovog kolektiva, pa usto nešto zaradimo i iskoristimo naš potencijal, zašto ne?
10. I za kraj, koji je vaš savjet za druge studente Libertasa koji razmišljaju o prijavi na CSC ili neko drugo studentsko natjecanje?
Izrazili smo želju da se obratimo budućim natjecateljima CSC-a i ostalih kreativnih poslovnih natjecanja kako bi im dali savjete koje mi nismo dobili kada nam je bilo najpotrebnije. Najbitnije je raditi korak po korak, prilagođavati se jedni drugima i imati razumijevanja za tuđe prijedloge i način rada – skladnost je ključ. Izrazito je bitno da na početku rada napravite detaljan brainstorming, osmislite sve ideje koje planirate razraditi, te se nakon toga podijelite i krenete u razradu dogovorenih ideja. Kad god mislite da ste dali sve od sebe, postoji još nešto čega se niste sjetili, zato vjerujemo da između prve, druge i treće nagrade leži vrijeme provedeno za računalom, kojeg kod nas sigurno nije nedostajalo.
Da ova nagrada nije slučajnost, potvrdili su dobitkom još jednog priznanja na istom natjecanju. Naime, Karlo i Dominik su uz pomoć Maje Curković osmislili i rješenje za L’Oreal, još jednu veliku kompaniju koja je sudjelovala na natjecanju. Uz dodatnih deset tisuća kuna, velika im je satisfakcija svakako bila i potvrda kako je njihov način razmišljanja upravo ono što budući poslodavci i traže. Zasluženo, svaka čast!