Platnene tenisice sa znakom zvijezde danas su sinomim za alternativnu scenu i buntovništvo bez razloga (obožavao ih je i sam James Dean). No kompanija koja ih proizvodi ima još toga za ponuditi, a i njihov najpoznatiji proizvod nije zaživio baš onako kako su se njegovi kreatori nadali. Danas se prodaju u preko 160 zemalja, a samo u SAD-u zapošljavaju više od 2500 ljudi. Krenimo redom…
Kratka povijest All Stars brenda
Bivši radnik iz tvornice obuće, Marquis Mills Converse, u svojoj je 47. godini odlučio pokrenuti vlastitu kompaniju. Njegov glavni proizvod bila je obuća i odjeća od gume, uglavnom za zimske uvjete. Tek 7 godina kasnije, 1915. godine, proizvodnja se usmjerila na tenisice. 1917. dogodio se presudni trenutak kada su predstavili svoj prvi Converse All Star model – tenisice za košarku. Nekoliko godina poslije odlučio je podržati i košarkaš Chuck Taylor, kojem su kao ambasadoru dali i vlastiti potpis na svom amblemu. Tako su popularne „starke“ svoju prvu namjenu imale kao košarkaška obuća. 1936. godine Chuck je dizajnirao tenisice za olimpijsku košarkašku ekipu SAD (ukrašene prigodnim simbolima američke zastave), a njihova pobjeda na Olimpijskim Igrama u Berlinu vinula je ovaj model u neslućenu popularnost.
Izvor: complex.com
S obzirom da ih ortopedi diljem svijeta danas izbjegavaju u širokom luku jer i nisu najbolja stvar za razvoj stopala, teško je zamisliti da su nekad smatrane najboljom sportskom obućom. No onda su bila druga vremena, a potrajala su sve dok 70-ih godina na scenu nisu stupili današnji veliki igrači poput Nikea, Adidasa i Pume. Svojim naprednim dizajnom vrlo su brzo preuzeli dominaciju na sportskim terenima, gurajući tako Converse u potpunosti izvan igre.
Od košarkaške obuće do simbola
U jeku drugog svjetskog rata i Converse je dao svoj obol proizvodnjom za američku vojsku, a svoj su imidž gradili i na činjenici da se njihovi proizvodi rade na domaćem tlu, no to ih nije spasilo krize koja ih je čekala. Iako su 80-ih godina Converse tenisice ponovno postale popularne, no ovaj put kao obuća za slobodno vrijeme, desetak godina kasnije recesija je cijelu kompaniju bacila na koljena, a jedini prihod imali su od svog All Star modela. Početkom 2001. godine su napokon morali proglasiti bankrot.
Samo nekoliko mjeseci kasnije, posrnulu kompaniju kupuje Footwear Acquisitions i kreće doba spašavanja. To je ujedno i godina kada se Conversice prestaju proizvoditi isključivo u tvornicama u SAD-u. Dvije godine kasnije, na scenu ulazi Nike, koji pupuje Converse za 309 milijuna dolara! Oni su odlučili oživiti osamdesete, te pokretanjem velike marketinške kapmanje dovode Converse modele u centar zanimanja i popularnosti. Njihovu popularnost dodatno su učvrstile i poznate face koje su ih znale nositi i na prestižne događaje, kako bi pokazale svoj ležerni stil. Nike je iskoristio i svoju poznau tehnologiju kako bi starim modelima udahnuo novi život kroz udobnije potplate, pa su tako 2015. godine na tržište izbacili i Chuck Taylor II’s. Converse brandu priključio se pod istim menadžmentom i CONS, program obuće za skejtbordere koji je svoj put prema tržištu pronašao preko poznatih imena ove vještine.
Izvor: wikimedia.org
Legenda koja ponekad posustane, ali ne umire
Tijekom svih godina, kako to s većinom popularnih proizvoda biva, pojavile su se mnoge kopije najpopularnijih Converse modela. Kompanija ih je sve tužila – s nekima se dogovorila izvan suda, a za neke je presuđeno kako su dizajnom dovoljno drukčije da se ne mogu smatrati kopijom, iako možda podsjećaju na svoju inspiraciju. Tužbe koje su pokrenute 2008. godine traju i dan danas, pa ostaje vidjeti hoće li Converse iz svega izaći kao pobjednik.
Iako je priča o Conversu počela na sasvim drukčiji način nego li se danas poima u svijetu, Converse je svih godina svog postojanja pratio želje svojih kupaca. Dok im je sport bio u fokusu, uživali su ugled najpopularnijih tenisica poznatih košarkaša, no kada je došao zaokret prilagodili su se. Tako danas u njihovom sjedišti možete pronaći i pravi glazbeni studio, kao svjedočanstvo potpore svim bendovima koje „starke“ smatraju svojom službenom obućom i izrazom pripadanja određenoj subkulturi. Njihove modele nosili su Elvis Presley, The Ramones, Kurt Cobain, Green Day, Rolling Stones i mnogi drugi… Čak i njihova službena web stranica jasno kaže:
„Čim ih obujete, život naših tenisica počinje, a vi sami stvarate njihov put. One postaju dio vas. Vi ste ih stvorili“.
Converse u brojkama:
- Osnovan u veljači 1908. godine
- Danas se Conversice prodaju u preko 160 zemalja, a samo u SAD-u zapošljavaju više od 2.500 ljudi
- Converse modeli pojavili su se u više od 650 filmova, a ta lista, među ostalima, uključuje i “Povratak u budućnost”, “Ja, Robot” i “Briljantin”
- Predviđeni prihod za 2017. godinu: 3 milijarde američkih dolara