Srednjoškolci vam zavide jer ste punoljetni i možete raditi što želite. Zaposleni vas gledaju s dozom zavisti, jer misle da uživate i imate slobodnog vremena u izobilju. No, samo studenti znaju koliko je danas zahtjevno studirati i uskladiti sve obveze. Balansiranje između predavanja, učenja, pisanja seminara, ispita, izlazaka, volontiranja, dejtanja, honorarnih poslova, sve je osim lako.
Pitanje je kako to uopće uspijevate a da vam ne eksplodira glava? Ako imate previše obveza i na neke zaboravljate vrijeme je za organizaciju, neka Google Calendar razmišlja umjesto vas. Možete ga instalirati na računalo, tablet ili mobitel, ovisi što vam je najpraktičnije, ali i povezati ga sa svim uređajima. Evo nekoliko trikova kako “hendlati” brojne obveze.
1. Napravite kalendar za cijelu godinu.
Ako studirate vrlo vjerojatno jedina konstanta u vašem životu su predavanja. Da, vi znate da imate predavanja od ponedjeljka do petka od 8 do zauvijek ali zna li to vaš kalendar? Napravite vaš personalizirani kalendar koristeći opciju “my calendars”. Dajte mu ime, koristite boje, postavite sigurnosne postavke i upišite sve obveze. Kada unesete podatke u jedinstveni kalendar lako ga je uređivati, mijenjati, dijeliti ili sakriti. Ako ga dijelite vi određujete što ostali ljudi mogu vidjeti. Ruku na srce mogu znati vaše obveze, ali privatne stvari su privatne. :)
2. Unesite sve kolegije za semestar.
U kalendar unesite svaki predmet zasebno, a onda uz opciju “repeat” stvorite svaki nadolazeći tjedan. Kako bi se lakše snalazili koristite boje, za svaki predmet odaberite jednu. Raspored će vam tako uvijek biti dostupan na dlanu, ako i zapnete na nekoj “radnoj kavi” bez problema možete provjeriti koje je sljedeće predavanje i koliko je riskantno izostati s istog.
3. Ne zaboravite na ispite!
Ispiti, kolokviji i seminari mogu znatno utjecati na ustaljeni tjedni raspored (gomilu stresa ne treba ni spominjati) stoga su to datumi i rokovi koji obvezno moraju biti u kalendaru. Uz njih je dobro aktivirati i podsjetnik kako bi na vrijeme krenuli učiti, ali i kako bi s njima uskladili ostale obveze.
4. Postavite ciljeve!
Opcija “goals” može pronaći vremena za sve. Od učenja do vježbanja, a čak će vam omogućiti da češće komunicirate s vašim voljenima. Za sve one obveza za koje kažete kako nemate vremena, e pa sad više nema isprike. Korištenje je jednostavno – dodate “goal” baš poput eventa ili remindera i odaberete koji vas cilj zanima. Kalendar će vas pitati koliko često to želite raditi, te će vam ponuditi opcije u rasporedu. Nakon toga će umjesto vas zadatke smjestiti u vrijeme kad misli da će te ih najlakše izvršiti. Ako vam se u to vrijeme pojavi neki sastanak ili obveza, kalendar će cilj automatski prebaciti u neki drugi termin. Events imaju prednost nad ciljevima. Kako se ne bi švercali kalendar pazi koliko često izvršavate svoje ciljeve, što više ih izvršite to će on moći uspješnije organizirati nadolazeće dane.
5. Napravite kalendar za privatne obaveze.
Kada prvi put pokrenete Google Calendar stvorit će se “personal calendar” povezan s vašim imenom i mailom, a najbolje ga je koristiti za sastanke, planiranje posjeta doktoru, zubaru ili kozmetičkom salonu i frizeru, planiranje zabava, raspored vježbanja i sl. Sve što ne spada pod obveze za fax ili posao ide u ovaj kalendar. S obzirom na to da su kod nas liste čekanja za preglede prilično duge i da će te za neke termin dobiti tek za pola godine ili više, unos datuma u kalendar će vas spasiti. Nećete zaboraviti na pregled jer će vas reminder ujedno podsjetiti na vrijeme.
6. Napravite kalendar za tim/grupu.
Ako sudjelujete u projektu koji uključuje više ljudi na ovaj će način svi znati kad i gdje se nalazite, te što ćete raditi. Koristan je i za planiranje zajedničkih sportskih aktivnost (grupa za trčanje, penjanje na Sljeme) kao i za planiranje grupnog putovanja ili izleta. Naravno, ovaj kalendar treba biti javni kako bi svi vidjeli nastale promjene.
7. Napravite kalendar radnih obveza.
Raditi uz brojne studentske obveze nije lako stoga svaka vam čast. No, svaki posao donosi još obveza i rokova pa ih je dobro unijeti u kalendar kako ih ne bi zaboravili. Bilo da pišete blog, vodite vlastiti posao ili radite honorarno, raspored radnih sati i obveza znatno će vam pomoći kako bi povećali učinkovitost. Kasniti na posao, zaboravljati obaviti bitne zadatke i probijati rokove nije cool. Stoga i u ovom kalendaru postavite remindere. Ako je u pitanju rok, neka se reminder aktivira barem pet dana ranije kako bi u miru stigli ispuniti zadatak.
8. Spojite se sa svim uređajima.
Kada se radi o velikom broju evenata i obaveza možda je korištenje računala najjednostavniji način unosa podataka u kalendar. Računalo povežite sa svojim ostalim uređajima poput, mobitela i tableta, jer ste znatno praktičniji kada ste u pokretu, a sve promjene koje radite na bilo kojem od povezanih uređaja bit će vidljive na svim ostalima.
Studiranje može biti izuzetno zahtjevno i stresno, ali organizacija natrpanog rasporeda ne treba biti izvor dodatnih frustracija. Štoviše Google Calendar bi vam trebao uštedjeti vrijeme i živce. Vrijeme je da zaboravite na planere i šarene markere, jer oni nemaju remindere za bitne stvari. Što god unesete u ove kalendare nećete zaboraviti, osmim ako ne zaboravljate namjerno ;) ali to je onda drugi par rukava.
Nadamo se da će vam ovi trikovi barem malo olakšati studentski život.