Umijeće uspješne komunikacije u zdravstvu

Međunarodno sveučilište Libertas i Hrvatsko društvo za poboljšanje kvalitete zdravstvene zaštite Hrvatskog liječničkog zbora organiziraju u sklopu Akademije-kvaliteta zdravstvene zaštite i sigurnost pacijenta dvodnevni tečaj na temu:

UMIJEĆE USPJEŠNE KOMUNIKACIJE U ZDRAVSTVU

Kada? 23. i 24. svibnja 2025.

Gdje? Sveučilište Libertas, Trg J. F. Kennedya 6b, Zagreb

Predavačice: prof. dr. sc. Jasna Mesarić, dr. med. i Ivona Poljak, mag. psych.

Kotizacija: rana prijava 330 EUR, redovna cijena 450 EUR, grupa 3+ 330 EUR po osobi

Certifikat: Certifikat o sudjelovanju Sveučilišta Libertas

Broj polaznika je ograničen

Ovaj tečaj nudi unaprjeđenje znanja i vještina u području komunikacije te savjete za suočavanje s komunikacijskim izazovima u interpersonalnim odnosima. Namijenjen je svima koji sudjeluju u procesu rada zdravstvenog sustava, a polaznici će unaprijediti svoje kompetencije u komunikacijskim procesima i time doprinijeti uspostavi i unaprijeđenju sustava kvalitete u zdravstvenim ustanovama.

Tečaj pruža znanja o ključnim komunikacijskim vještinama u sustavu zdravstva: prema pacijentima, obiteljima (onima koji su kontaktu s osobama sa zdravstvenim poteškoćama) ali i unutar radnog tima. Cilj ovog tečaja je produbiti znanje o stilovima komunikacije te demistificirati najčešće predrasude o komunikaciji, razviti efikasan vlastiti stil komunikacije te naučiti asertivno i jasno komunicirati.

Ključni dio programa su prikazi primjera iz prakse i praktično usvajanje komunikacijskih vještina putem rada u malim grupama.

Kroz interaktivne vježbe i simulacije naučiti ćete:

  • Razviti vještine aktivnog slušanja i davanja konstruktivne povratne informacije
  • Savladati tehnike verbalne, neverbalne i paraverbalne komunikacije
  • Naučiti kako komunicirati u kriznim situacijama i smanjiti mogućnost konflikta
  • Osvijestiti važnost profesionalne komunikacije u jačanju povjerenja pacijenata i kolega
  • Ovladati strategijama za vođenje razgovora s teškim pacijentima i njihovim obiteljima

Tko su vaše predavačice:

prof. dr. sc. Jasna Mesarić, dr. med. i Ivona Poljak, mag.psych.

Kako je program organiziran:

  • Interaktivna predavanja i primjeri iz prakse
  • Radionice u malim grupama – usvajanje vještina kroz praktične vježbe
  • Individualne konzultacije i personalizirani pristup
  • Analiza stvarnih komunikacijskih izazova i simulacija razgovora

Certifikat:

Potvrda (certifikat) Međunarodnog sveučilišta Libertas o sudjelovanju na radionici.

Kome je program namijenjen?

  • ravnateljima, pomoćnicima ravnatelja za kvalitetu zdravstvenih ustanova
  • djelatnicima u jedinicama za osiguranje i unaprjeđenje kvalitete zdravstvene zaštite
  • državnim službenicima zaposlenima u ministarstvu, županijskim i gradskim uredima za zdravstvo
  • liječnicima, specijalistima i specijalizantima
  • liječnicima obiteljske medicine
  • medicinskim sestrama/tehničarima
  • fizioterapeutima
  • zdravstvenim i nezdravstvenim djelatnicima u bolnici, poliklinici, primarnoj zdravstvenoj zaštiti i javnom zdravstvu
  • svima koji žele unaprijediti svoja znanja i profesionalnu sposobnost u komunikacijskim vještinama u sustavu zdravstva

 
Kompetencije koje polaznici stječu:

  • usavršiti vještine komunikacije s pacijentima i u radnom timu
  • bolje razumjeti individualne potrebe i očekivanja pacijenata
  • prepoznati potencijalno neugodne situacije i znati kako ih izbjeći
  • primijeniti znanja o sprečavanju potencijalno konfliktnih situacija
  • poboljšati interpersonalnu komunikaciju
  • primijeniti tehniku aktivnog slušanja i davanja povratne informacije
  • naučiti kako preuzeti osobnu odgovornost za vlastitu komunikaciju

Upoznajte svoje predavače i mentore:

prof. dr. sc. Jasna Mesarić, dr. med.

Redovita profesorica, dekanica Fakulteta zdravstvenih znanosti Libertas međunarodnog sveučilišta. Sudjeluje u preddiplomskoj, diplomskoj i poslijediplomskoj nastavi iz predmeta u području sigurnosti pacijenta, standarda kvalitete, uspostavljanja i upravljanja sustavom kvalitete i rizicima u zdravstvenim ustanovama.

Ima više od 15 godina iskustva u području kvalitete zdravstvene zaštite i sigurnosti pacijenta. Sudjelovala je u radu EU Patient Safety and Quality of Care Expert Group, vodila je WHO studiju BIS u RH, program WHO PATH (Performance Assessment Tools for Hospitals) u okviru BCA-WHO i Ministarstva zdravstva, istraživačku grupu projekta Patient Safety Culture in European Out-of-hours services u RH, radni paket 2: Dissemination of the JA, EU projekta “EU Network for Patient Safety and Quality of Care, PaSQ JA”. Sudjelovala je u globalnom savjetovanju WHO (A Decade of Patient Safety 2020-2030: Formulating the Global Patient Safety Action Plan).

Radila je na uspostavljanju sustava praćenja pokazatelja sigurnosti pacijenta i neočekivanih neželjenih događaja u RH te je autor objavljenih izvješća o pokazateljima sigurnosti pacijenta i neželjenim događajima (2012.-2017.). Iskustvo uključuje i rad s ministarstvom zdravstva u Programu poboljšanja kvalitete i djelotvornosti pružanja zdravstvenih usluga u okviru zajma Svjetske banke (osmišljavanje i provođenje audita u 28 akutnih bolnica). Lead Surveyor je akreditacijske kuće AACI. Predsjednica je Hrvatskog društva za poboljšanje kvalitete zdravstvene zaštite-HLZ.

Ivona Poljak, mag.psych.

Ivona Poljak diplomirana je psihologinja s iskustvom rada u zdravstvenoj psihologiji. Radi kao zdravstveni psiholog na Klinici za onkologiju KBC-a Zagreb.
Autorica je suradnica na brojnim projektima, radionicama i predavanjima iz područja povećanja kvalitete života oboljelih od kroničnih bolesti, komunikacijskih i vještina i suočavanja sa stresom. Sudjelovala je u istraživačkom projektu u organizaciji European Foundation for the Study of Diabetes (EFSD) ˝Physical Exercise Effects: does treating subsyndromal depression improve depression- and diabetes-related outcomes?˝

Uz bogato iskustvo rada s oboljelima od kroničnih bolesti, u zdravstvenom je sustavu radila i s osobljem provodeći edukacije unutar timova i sudjelujući na brojnim tečajevima kao predavač (Tečajevi za medicinske sestre i fizioterapeute).
Aktivna je izlagačica na međunarodnim kongresima na temu suočavanja s kroničnim bolestima, tehnikama samopomoći i komunikacije u zdravstvenom sustavu.

Provodila je tečajeve za djelatnike Domova zdravlja na temu Komunikacija s onkološkim bolesnicima te Komunikacija u palijativnoj skrbi.
Suradnica je na Hrvatskim studijima i Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu na kolegiju Zdravstvena psihologija. Dodatno je educirana u bihevioralno-kognitivnoj terapiji, Acceptance and Commitment i Compassion Focused terapijama.

Želite se prijaviti? Osigurajte svoje mjesto na vrijeme jer je broj mjesta ograničen!

Rok za prijave: 19. svibnja 2025.

Termin: 23. i 24. svibnja 2025.

Mjesto: Sveučilištu Libertas, Trg J. F. Kennedya 6 b, Zagreb.

Prijave su otvorene putem e-maila: cjelozivotno@libertas.hr
ili nas kontaktirajte telefonom: 01 5633 151 / 099 209 2080

Kotizacija za program:

  • Rana prijava (do 2.5.2025.) – 330 EUR
  • Redovna cijena (od 2.5. do 19.5.2025.) – 450 EUR
  • Grupni popust (3+ polaznika) – 330 EUR po osobi

*Napomena: Kako bi potvrdili svoje prisustvo i mjesto na seminaru, nakon prijave, potrebno je izvršiti uplatu kotizacije:

  • Za rane prijave do 2.5.2025.
  • Za redovne prijave do 19.5.2025.

Podaci za uplatu:
Libertas međunarodno sveučilište
Adresa: Trg J. F. Kennedy 6b, Zagreb
Opis plaćanja: Tečaj Umijeće uspješne komunikacije u zdravstvu
OIB: 98124140248
IBAN: HR57 2340 0091 1107 5784 3

 
PROGRAM

UMIJEĆE USPJEŠNE KOMUNIKACIJE U ZDRAVSTVU

 
6.(petak) 12. 2024. Sveučilište Libertas
14:15 -14:45 Dolazak sudionika

Uvodni dio i upoznavanje

14:45 -15:30 Komunikacija kao čimbenik kvalitete i sigurnosti u zdravstvu
15:30 -17:00 Umijeće komunikacije

Verbalna, neverbalna i paraverbalna komunikacija

Komunikacijski šumovi

17:00 -17:15 Stanka/osvježenje
17:15 -18:45 Aktivno slušanje

Asertivnost

JA i TI poruke

18:45-19:45 Radionica ˝Asertivan JA˝
19:45-20:15 Rasprava
7.(subota) 12.2024. Sveučilište Libertas
9:00 – 10:30 Informiranje pacijenata i obitelji

Davanje povratne informacije

Komunikacijski protokoli

10:30 -11:00 Stanka/osvježenje
11:00 -12:30 Komunikacija s teškim klijentima
12:30 – 13:30 Radionica ˝Izazovi komunikacije˝
13:30 – 15:30 Završetak radionice. Što smo usvojili?

Uručivanje potvrdnice

Radni ručak

Mogućnost individualne konzultacije