E-nastava na Sveučilištu Libertas: Funkcionalno i ugodno

Prošlo je skoro mjesec dana od početka nastave na daljinu pa smo tim povodom porazgovarali s našim studenticama i studentima te profesorima o njihovim dojmovima. Pitali smo studente kako se snalaze u novim okolnostima, koliko su zadovoljni organizacijom online nastave i kako ocjenjuju kvalitetu. Ista pitanja smo postavili i našim profesorima.

“Jako sam zadovoljna. Sve se odvija u najbolje redu. Ne gubimo sate nastave koje bismo morali nadoknađivati, već pratimo nastavu iz udobnosti svoga doma. Smatram ovaj oblik nastave više nego kvalitetnim, imamo i dalje interaktivna predavanja. Neki se uključe mikrofonom, neki su na chatu. Neki kolege su čak i održali online prezentacije.”

 

“Odlično je koncipirana i organizirana. Sadržaj nastave je konkretan, profesori su se super prilagodili i jako sam zadovoljna funkcioniranjem fakulteta na daljinu. Motivira me i veseli u ovoj situaciji.”

 

“Po pitanju tehničkih stvari (slika, zvuk) sam zadovoljan te nisam primijetio neke veće probleme koji bi utjecali na kvalitetu nastave. Što se tiče komunikacije s profesorima, mogu reći da sam zadovoljan te nam redovno odgovaraju na naše poruke/e-mailove bilo u tekstualno ili ako se tiče cijele grupe, onda za vrijeme predavanja. U ovoj cijeloj situaciji, smatram da se nastava na daljinu jako dobro provodi, ali ipak ona ne može u potpunosti zamijeniti klasični oblik predavanja. Naime, nekako je, da tako kažem “prirodnije” na satu dići ruku i postaviti pitanje vezano za gradivo, nego tipkati u chatu ili se glasovno javljati tijekom online nastave. Smatram da su se profesori dosta dobro snašli u (n)ovim okolnostima te moj konačni sud jest da je naša online nastava sasvim dobro rješenje dok traje pandemija koronavirusa.”

 

“Bolje je nego što sam očekivao. Sve tehnički izvrsno funkcionira, prekida gotovo i nema. U početku mi je bilo malo neobično govoriti pred računalom, ali sada sam se navikao i prilagodio nastavu toj vrsti komunikacije. Sve u svemu, vrlo sam zadovoljan i mislim da smo o ovim okolnostima online nastavom spasili akademsku godinu našim studentima.
Koliko ja mogu vidjeti, studenti reagiraju vrlo dobro. Tehnologijom se dobro koriste i mislim da većina izvlači maksimum za sebe u ovoj situaciji. Vrlo su strpljivi i svoj su rad prilagodili okolnostima.
Prednost je svakako da smo svi više posvećeni nastavi i sadržaju. Ne vidim studente kako međusobno pričaju i ne gubimo vrijeme na niz detalja koji postoje u učionici i koji odvlače pažnju. Cjelokupna situacija nas navodi da bolje promišljanje što je važno i svjesni smo da proces obrazovanja ne bi trebao patiti. Međutim, klasična nastava ipak je kvalitetnija, prije svega zbog moguće interakcije. Načinom na koji radimo online odličan je za spasiti akademsku godinu, ali dugoročno sam zagovornik klasične nastave.”

 

“Od iznimne je važnosti da smo kao institucija na ovaj vanjski šok odgovorili promptno i efikasno organiziranjem nastave na daljinu. Prvo, naši studenti i nastavnici su pokazali da možemo raditi i izvršavati svoje obveze u drugačijem formatu. Drugo, jednako važno, pokazali smo da za razliku od drugih institucija u visokom obrazovanju i u izvanrednim okolnostima možemo sačuvati kvalitetu nastavnog procesa, razviti drugačiju infrastrukturu i prilagođavati se unatoč vremenskoj neizvjesnosti trajanja ovih mjera. Uz sve to, konzultacije i dostupnost nastavnika studentima je redovna i neupitna. Zbog svega toga moramo biti jako zadovoljni.
Svakodnevna nastava se odvija prema ranije utvrđenom rasporedu i dnevno se na nastavu u prosjeku prijavljuje 80% studenta s prosječnom dnevnom ocjenom nastave 4,65. Ove brojke kao i činjenica da smo našim studentima dostupni u Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Češkoj, Švedskoj, Beligiji , Austriji, Italiji i drugdje u svijetu, pokazuju da uspješno ispunjavamo očekivanja studenata.
Dostupnost predavanja unatoč mjestu boravka odnosno prebivališta studenata i nastavnika je svakako prednost. S obzirom da su studenti nastavili izvršavati svoje predmetne obveze sukladno silabusima, ovaj oblik nastave omogućuje izravno dijeljenje seminara, prezentacija i drugih zadataka. S druge strane, ovakva nastava ostavlja mogućnost da se u ocjenjivanju znanja, i aktivnosti studenata ne prepoznaju i pravedno ne nagrade oni koji to najviše zaslužuju. Kako bilo, naše sveučilište je pokazalo da se u izvanrednim okolnostima može nositi s izazovima i izvršavati sve svoje obveze prema studentima, nastavnicima i nadležnim institucijama. A to je u ovim okolnostima najvažnije.”

Podijelite s prijateljimaShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Posted in: