Poslovna komunikacija – što govor tijela otkriva o vama?

Govor tijela i neverbalna komunikaciju mogu imati velikog utjecaja na niz bitnih životnih situacija.

Ostaviti dobar dojam želimo svi, zar ne? Bitan dio slike koju projiciramo o sebi je tzv. neverbalna komunikacija. Stil oblačenja, način kako hodamo, stojimo, sjedimo, gestikuliramo – sve redom sudjeluje u projekciji slike koju šaljemo o sebi. Ukoliko malo na tome ne poradimo, ubrzo nam slijedi čuvena rečenica: „pa kako imaju takvo mišljenje o meni, potpuno sam drukčiji/a“?

Osim što nam može pomoći u niz životno bitnih situacija (upoznavanje s novom osobom, prisutnost na javnim mjestima, prodaja…pa i ispiti na fakultetu) isto tako može i odmoći. Eksperti za komunikacijske vještine neverbalnoj komunikaciji bez iznimke pridaju bitno značenje. Naravno, oko postotaka o količini/udjelu neverbalne komunikacije u komuniciranju teško je precizno govoriti ali kreću se od 50% pa i više. Dovoljno da se i sami time pozabavite.

Kako vas sugovornik/ci čitaju?

Zapamtite: i mi sami tijekom razgovora, slušanja prezentacije, druženja…podsvjesno tumačimo govor tijela osobe koju percipiramo. Broj indikatora koje pri tom uzimamo u obzir je iznimno velik. Naravno i takvi indikatori ovise o našim iskustvima, stupnju obrazovanja, okruženju u kome smo odrasli i slično. Bitno je da indikatore povežete u cjelinu. Time dobivate objektivniju sliku o osobi koja vam je zanimljiva. Ukoliko sud donosimo iz jednog ili par indikatora, dobivamo sliku koja će „zračiti isključivošću“.

Položaj tijela – negativni položaji

Sa sugovornikom razgovarajte poštujući tzv. „intimni prostor“. Istraživanja su pokazala kako je najprihvatljiviji razmak pri razgovoru od 70-90cm (naravno, nećete imati u rukama krojački metar). Ukoliko taj razmak bude veći, sugovornik će „osjetiti“ da vam je odbojan a u suprotnom, smatrat će vas preagresivnom, nepristojnom osobom.

Položaj ruku i nogu – sugovornici stoje

Ruke „smiriti“ (pretjerano mlataranje ostavlja dojam nepristojne osobe koja nedostatak rječnika nadomješta gestikulacijama) i izbjeći prekrižen položaj na prsima.

Fotolia_61045717_Subscription_Monthly_XXL

Noge su jedna pored druge, lagano razmaknute bez savijanja u koljenima (prekrižene noge u stajaćem položaju odaju znak ne samo nesigurnosti nego i „nečega što želimo sakriti“, ukoliko je jedna noga savijena u koljenu ostavljamo dojam da smo preležerni, širi razmak između stopala zrači bahatošću i dojmom „evo spreman/na sam za borbu“).


Položaj tijela – sugovornici stoje

Usmjereni ste na sugovornika (otklon u bilo koju stranu od sugovornika ostavlja dojam da želite što prije otići od njega), a ramena su „uspravna“, što se odnosi i na uspravno držanje glave.

Malo o različitim izrazima lica

Tijekom razgovora, prezentacije i bilo kakve komunikacije, budite baš onakvi kakvi jeste. Ukoliko vas sugovornik/ca takvog prihvati, budite sigurni da ste ispunili jedan od bitnih preduvjeta za dugoročniju komunikaciju, a time i otvorili niz mogućnosti koje će vam zasigurno pomoći.

IZBJEGNITE:

  • Usiljeno, pretjerano smješkanje (šaljete poruku koja će u prijevodu značiti da sugovornika ne smatrate odveć vrijednim, ne smatrate bitnim što govori; stalno cerekanje ostavlja i dojam da možda imate i „drugih problema“)
  • „šaranje“ pogledom (sve vas zanima više od sugovornika/ce)
  • Pretjerano klimanje glavom
  •  „Dubok uzdah pa izdah“ („dosadan si…“)
  • Pretjerano treptanje (ništa mi nije jasno)
  • Prevrtanje očima (lupaš gluposti a i dosadan si)
  • Češkanje nosa, uha, popravljanje kose, odjeće, kravate, igra sa nakitom…itd (izbjeći pod obvezatno…tumačenje svakog zasebno bi zahtijevalo podosta prostora)

U tekstu su naznačene (za početak) samo neke bitne pretpostavke komunikacije koja će pomoći pozitivnom ishodu.

Dragi studenti/ce, pozivamo vas da nam pišete na našoj Facebook fan stranici što želite pročitati detaljnije o govoru tijela.

Sigurni smo da će vam dobro doći u svakodnevnom životu, sadašnjim a i u budućim poslovnim aktivnostima!

Podijelite s prijateljimaShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email