Sustavi u oblaku svakako olakšavaju rad i uvelike pomažu kod pohrane, organizacije i dijeljenja podataka poslovnih i privatnih korisnika.
Za početak, što je cloud computing?
Cloud Computing je naziv novog poslovnog modela i nove tehnološke platforme za razvoj i izvršavanje programskih rješenja koji se danas sve više koriste.
Primjena ovakvog poslovnog modela najbolje se može opisati na primjeru korištenja uredskih računalnih programa poput Microsoft Officea. Uredski programi se pokreću u mrežnim preglednicima do kojih se dolazi upisom određene web adrese i pristupa se putem internetskom preglednika.
Takvu programsku podršku korisnici neće instalirati na svoje računalo, nego će joj pristupati pomoću interneta svaki put kada ju zatrebaju, te ju plaćati kao uslugu – prema korištenju ili se na nju pretplatiti u nekom vremenskom periodu.
Prednosti koje donosi ovakav poslovni model su:
- Niža cijena programske podrške: usluga se plaća onoliko koliko se koristi.
- Korisniku je uvijek dostupna najnovija verzija programske podrške.
- Programska podrška i podaci su dostupni sa svake lokacije gdje korisnik ima pristup internetu.
- Manji troškovi održavanja i nadogradnje programske podrške.
- Nema troškova direktno vezanih za kupovinu hardvera (strojne opreme), licenci za poslužiteljske operativne sustave, baze podataka, servere za elektroničku poštu, njihovu instalaciju i konfiguraciju te kasnije održavanje.
- U uslugu je uključena profesionalna antivirusna zaštita, a kod pretplate i arhiviranje, tj. backup podataka.
Kako sustavi u oblaku mogu pomoći u učinkovitijoj komunikaciji studenata i profesora, i općenito – pomoći u organizaciji svakodnevnog studentskog života?
Evo nekoliko besplatnih sustava, koje ako već ne koristite, svakako savjetujemo da isprobate!
Google Drive
Google Drive je online servis za pohranu podataka. Tu možete spremati svoje dokumente, fotografije, muziku, video i slično. Osim sto ć sve biti dostupno na jednom mjestu, poslužit će za sinkronizaciju, dijeljenje i izmjenu ili izradu podataka između više računala i/ili korisnika. Svaki dokument u kojem napravite određenu promjenu, a dijelite ga sa više korisnika, ta promjena će automatski biti ažurirana i njima! Odlično za dijeljenje materijala za učenje, zar ne? :)
Google nudi 5Gb besplatnog prostora za pohranu podataka. Ukoliko vam to nije dovoljno prostora, morat ćete nadoplatiti.
Google Drive je dostupan za PC računala te Macračunala, a isto tako i za Android i IOS uređaje. U svakom slučaju, neovisno o sustavu u svako doba možete pristupiti svojim pohranjenim podacima.
Google Drive je integriran sa ostalim Googleovim servisima, tako da se možete logirati sa korisničkim podacima od Gmaila. Tako ćete moći otvoriti podatke koji su spremljeni u Google Driveu koristeći usluge drugog servisa. Tu možete pohraniti više od 30 različitih vrsta fileova, uključujući Adobe Illustrator i Photoshop i HD video, a da ne morate ove programe imati instalirane na vašem računalu.
Pročitajte više o Google Driveu i njegovim mogućnostima.
Asana
Asana je web i mobilna aplikacija dizajnirana za timski rad bez korištenja e-maila.
Podržava mnoge značajke, uključujući radne prostore, projekte, zadatke, oznake, bilješke, komentare i inbox koja organizira i ažurira podatke u stvarnom vremenu.
Asana je osmišljena kako bi se omogućilo pojedincima i timovima planiranje i upravljanje projektima i zadacima bez e-maila, a ovo može biti izvrsno za planiranje i organizaciju različitih studentskih projekata od seminara, prezentacija, evenata i slično.
Svaki tim dobiva radni prostor. Radni prostori sadrži projekte, a projekti sadrže zadatke.
Ukoliko si želite bolje organizirati aktivnosti, učenje ili posao i raspodijeliti zadatke, Asana je zaista odličan suradnik – https://asana.com/
Zašto si ne olakšati studentski zivot uz toliko mogućnosti koje nam internet danas nudi? Sretno! :)