Inspiracija za posao često nastaje i za studentskih dana. Donosimo listu hrvatskih studentskih ideja koje su postali uspješni poslovi.
Oni su mladi, studiraju ili su studirali ono što vole i ne gube vrijeme kako bi postigli svoj cilj. Priče o snovima koji se ostvaruju u Silicijskoj dolini inspiracija su mnogima diljem svijeta, no uspješni primjeri nadarenih mladih ljudi koji su svoju ideju odlučili pretvoriti u unosan posao nalaze se i u Hrvatskoj. Neki od njih uspjeli su isključivo sami ili uz pomoć obitelji, no svima je zajedničko to da se nisu predavali nakon prvotnih teškoća, a danas im se to višestruko isplatilo. Ako već niste, vrijeme je da ih upoznate – možda njihova priča inspirira i vas!
Projekt koji danas vrijedi nekoliko desetaka milijuna dolara može se pronaći u 16 svjetskih zemalja, a pokrenuo ga je mladić iz Osijeka. Matija Kopić i Marko Dukmenić osmislili su sustav upravljanja prehranom životinja na farmi. Sve je započelo u njihovim dječačkim sobama gdje su nastale prve linije računalnih kodova, a inspiraciju su nalazili u obiteljskom okruženju. Kopićev je savjet da se od početka treba okružiti boljima od sebe, pa je tako od svojih inozemnih poslovnih anđela i partnera naučio što je mogao o svijetu startupa kojim sada suvereno dominira.
Mate Rimac svoje je prvi patent smislio još u srednjoj školi, a danas je jedan od najpoželjnijih poslodavaca u Hrvatskoj. Njegova električna vozila dobila su pozornost većine svjetskih medija, a u svojoj ih garaži danas ima tek par bogataša, s obzirom da se radi o limitiranim i ekskluzivnim proizvodima. Rimac i njegov tim razvijaju još mnoštvo drugih proizvoda, među kojima je i Greyp, električni bicikl koji se pali na otisak prsta. Iako mu je ponuđeno da tvrtku preseli u daleko bogatije zemlje, ostao je vjeran Svetoj Nedelji i želji da napravi u potpunosti domaći proizvod za svjetsko tržište.
Tada dvadesetogodišnja Dijana Ćuzela na fakultetu je dobila zadatak osmisliti vlastiti projekt, za koji je odabrala proizvodnju šećerne paste za depilaciju, svoj stari hobi. Napravila je web stranicu i svoj proizvod zaštitila na Zavodu za intelektualno vlasništvo. Nakon prijave na sajam u Ženevi i zlatne medalje za inovaciju, stvari su se odvijale nevjerojatnom brzinom. Dobila je poziv za Seoul gdje je osvojila srebrnu medalju za svoj proizvod, nakon čega otvara i vlastitu kompaniju Luxury Cosmetics. Za njenu prvu investiciju zaslužna je obitelj, a danas svoje proizvode izvozi u desetak europskih zemalja.
Za dobru ideju nekad nisu potrebni ni milijuni ni komplicirani nacrti. Dokazao je to Ivan Milković koji je svoju prvu palačinkarnicu uredio pomoću paleta, a recepte za ovu klasičnu slasticu malo je doradio i predstavio u novom ruhu. Ubrzo je otvorena i druga lokacija koja nudi isključivo ovu jednostavnu, a zanimljivu slasticu. Cijene su pristupačne, a gužve na ulazu česte, iako nikome ne smeta čekanje s obzirom na porcije koje je nerijetko teško i pojesti do kraja. Milković je ovim projektom uspješno zaposlio sebe i nekoliko mladih ljudi, a planira i širenje izvan hrvatskih granica.
Klupa koja solarnu pretvara u električnu energiju, mjeri kvalitetu zraka i dopušta vam da napunite svoj mobitel zvuči kao svjetski proizvod. Jest svjetski, ali došao je iz Solina gdje ga je osmislio mladi Ivan Mrvoš. U nekoliko godina razvio je dvije verzije svoje klupe koje imaju bateriju sličnu Teslinim za električne automobile. Ova pametna klupa njemu je donijela posao kakav nije očekivao, pa je zbog povećane potražnje u procesu pokretanja tvornice koja će otvoriti i brojna radna mjesta.
Sandro Mur ima tek 25 godina, a svoj tim i njihove obitelji preko ljeta vodi na Kanare kako bi bili produktivniji. To može jer vodi kompaniju koja je dosad zaradila preko 35 milijuna dolara na Leafu, malom gadgetu koji prati ženine vitalne funkcije i svakodnevne aktivnosti u svrhu poboljšavanja zdravih navika i prevencije zdravstvenih tegoba. Na samom početku ovaj startup do financija je dolazio preko konferencija i natječaja, a danas njihov proizvod ima preko pola milijuna ljudi, a ta brojka svakim danom raste.
Izvor: Facebook Canelio Revolution
Mladi hrvatski startup pobjednik je Balkan Venture Foruma, a iako su tek na početku za njim je iskazan veliki interes. Tri mlada studenta (Tomislav i Vjeran Fistrić, te Tomislav Brlek) napravila su aplikaciju i gadget koji dresuru pasa pretvara u zabavno iskustvo za vlasnika i životinju. Ljubimac tako postaje glavni lik igrice koji učenjem novih stvari prelazi razine i obavlja zadatke, a vlasnik sve prati preko mobilne aplikacije, dok svoje uspjehe može podijeliti i preko društvenih mreža.
Izvor: Facebook Acro Goal Achiever
Elizabeta Novaković u svojim je studentskim danima shvatila kako obični kalendari i rokovnici nisu baš praktični za fakultetske obveze. Tako je nastao Acro – dizajnerski akademski rokovnik. Njegove stranice obilježene su samo danima, a ne mjesecima u godini, tako da se može koristiti kad god njegov vlasnik to poželi. Osim toga, pomoću jedinstvenog koda, intergrirane su offline i online verzija koje ga čine izuzetno praktičnim. Ovaj je hrvatski proizvod preko web shopa već pronašao put i do brojnih inozemnih adresa.
Izvor: https://teddytheguardian.com/press/
Medvjedića koji dok tješi dijete uspješno mjeri njegovu temperaturu i vitalne znakove osmislile su Josipa Majić i Ana Burica. Teddy the Guardian izmjerene podatke automatski šalje na mobilni uređaj kojim je povezan kako bi roditelji ili liječnici imali prikaz djetetova zdravstvenog stanja. Ovaj je izum izazvao pozornost mnogih na sajmovima diljem svijeta, a mlade inovatorice već su prodale nekoliko tisuća medvjedića.