Važnost timskog rada na studentskim projektima

Stara japanska poslovica kaže: “Nitko od nas nije pametan toliko koliko mi svi zajedno”. Slažete li se da je ovo dobra definicija tima? :-)

Tim je skup pojedinaca koji radeći zajedno postiže uspjehe čija kvaliteta nadilazi pojedinačna postignuća članova tima. Toga su danas svjesna i mnogobrojna poduzeća i organizacije koje se kontinuirano bave baš razvojem rada u timu. Za neke od njih timovi su temelj poslovanja.

Za budući rad u organizacijskom timu učimo već na faksu kada se organiziramo u grupe za učenje ili odrađujemo zajednički zadatak. Timski rad zbližava i ohrabruje članove tima te stvara pozitivnu atmosferu, što je jako dobra praksa za posao u budućnosti. U timu uvijek netko “vuče” i one koji su malo zapeli u radu pa je fantastično koristan za poticanje učenja i rad na zajedničkim studentskim projektima.

Studiranje-timski rad-1

Pročitajte ove savjete za organizaciju, vođenje i slaganje uspješnog tima koji će imati dobru podlogu za neko natjecanje, prezentaciju, projekt ili seminar.

  1. Budite fokusirani na produktivnost, a ne na zadano vrijeme
  • Odredite jasne ciljeve i podijelite radne zadatke svakom od članova tima te za ispunjavanje odredite recimo tjedan dana, što će biti dovoljno da se ispune zadaci.
  • Nakon tjedan dana dogovorite sastanak na kojem će svatko isprezentirati svoj dio i gdje ćete dati svoja mišljenja i ideje o korekcijama.
  • Naravno, zadano vrijeme za odrađivanje zadatka se mora poštivati, ali umjesto paničarenja o vremenu, usredotočite se na produktivnost i kreativnost tima te pomognite onima koji su u zaostatku.
  1. Rasporedite uloge prema onome u čemu ste dobri
  • Jako je bitno voditi računa da pravi ljudi budu na pravim mjestima.
  • Evidentiranje sposobnosti koje svaki od članova tima posjeduje potrebno je za postizanje većeg uspjeha.
  • Ako netko rastura u prezentiranju tu osobu zamolite da odradi finalnu prezentaciju jer će vam to dati prednost na kraju, ili ako je netko jako kreativan, njega iskoristite u startu tijekom početnog brainstormanja ideja.
  1. Izbjegavajte svaljivanje krivice
  • U timu ne bi trebalo postojati svaljivanje krivice na pojedinca. Zato tim i postoji da se stvari rješavaju timski. Pokušajte riješiti problem svi zajedno, a ne kriviti jednu osobu.
  • Isto tako, ni slučajno nemojte prepustiti većinu posla samo jednoj osobi, jer onda ništa nećete naučiti o timskom radu.

Studiranje-timski-rad-2

  1. “To je moja ideja”

Zapamtite, u timu ne postoji Vaša ideja koja je tim dovela do pobjede ili do određenog cilja.

To je možda bila vaša ideja, ali ako su je drugi razvili zasluge zaprima cijeli tim, a ne pojedinac!

  1. Kvalitetna komunikacija
  • Najvažnije od svega je da komunikacija u timu bude iskrena i redovita.
  • Svi članovi tima moraju biti upoznati sa svim dijelovima projekta i biti informirani o promjenama.

Zaključak je jednostavan – ako vaš tim bude bio povezan, motiviran i ako ćete probleme zajedno rješavati te imati odlične zajedničke ideje, vaš učinak će isto biti bolji, a na kraju krajeva dobit ćete i zasluženu nagradu. :-)

Podijelite s prijateljimaShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone