Saznajte kako maksimalno iskoristiti mogućnosti LinkedIna

Kada se krenete opraštati s kolegama i fakultetom vrijeme je za neke nove pobjede i to na poslovnome planu. To je pravi čas da se pozabavite svojim profilom na LinkedInu, velikoj poslovnoj društvenoj mreži.

Ako još uvijek niste kreirali profil brzo na www.linkedin.com i krenite s kreiranjem vašeg virtualnog životopisa. No, to nije sve! U nastavku ovog teksta vas čeka mini vodič o svim mogućnostima koje su vam dostupne nakon što potpuno besplatno kreirate profil.

Online životopis

Vaš profil na LinkedInu može sadržavati sljedeće funkcije:

  • Sažetak
  • Radno iskustvo
  • Obrazovanje
  • Publikacije
  • Certifikati/Tečajevi
  • Jezici
  • Vještine i preporuke kolega
  • Priznanja i nagrade
  • Organizacije kojima pripadate
  • LinkedIn grupe čiji ste član te LinkedIn Influenceri koje pratite

Pogledajte vrlo detaljno predavanje o kreiranju vaše online prisutnosti na LinkedInu:

Povezivanje

Budući da se ovdje radi o društvenoj mreži, to znači da se tamo nalaze i drugi profili te da ih možete dodati kao svoje LinkedIn konekcije (connections). Naime, što više prijatelja i poznanika imate na LinkedInu to ćete imati veće šanse da će netko pronaći vaš profil te će mu se pokazati u popisu potencijalnih kandidata za posao koji on nudi. Stoga je jako važno da svoje kolege iz studentskih klupa počnete odmah dodavati kao konekcije na LinkedInu, kako biste i kasnije imali pristup vezama koje će sigurno završiti daleko u poslovnome svijetu.

Kako maksimalno iskoristiti mogućnosti LinkedIna

Jedna fantastična opcija koja može podignuti vaš LinkedIn na višu razinu su preporuke kolega i nadređenih. Na taj način vaš potencijalni budući poslodavac dobiva uvid u to kakav ste vi stvarno kolega i zaposlenik. One koje smatrate da vam mogu dati iskrenu i dobru preporuku možete jednostavno putem platforme kontaktirati i zamoliti da vam napišu preporuku, a ona ostaje javna i dostupna svima onima koji gledaju vaš profil. :)

S osobama izvan vašeg kruga poznanstva možete komunicirati u LinkedIn grupama koje su kreirane po različitim temama interesa. Pretražite ih prema vašim poslovnim interesima i zatražite članstvo ovdje . No, imajte na umu da porukom i za dodavanje u listu prijatelja možete kontaktirati osobe samo s kojima ste povezani preko drugih prijatelja. Sigurno ste i čuli za teoriju “Six degrees of Separation”  o tome da između vas i osobe na drugom kraju svijeta stoji maksimalno 6 osoba.

Primjerice, da biste došli do upoznavanja s Obamom trebate pitati 6 osoba da vas preporuče. :)800px-Six_degrees_of_separation.svg

Oglasi za posao

Oglase za posao možete sami pretraživati ovdje. Važno je da za početak namjestite željene opcije pretraživanja kao što su: lokacija, industrija, veličina tvrtke, razina vašeg iskustva. Prema tome će vam dolaziti i odabrani oglasi na email. Na oglase se prijavljujete jednim klikom na “Apply” gumb koji vas vodi do unosa svog dokumenta sa životopisom i molbom (iako im šalje i vaš profil kao dodatak), ili vas navodi na službenu stranicu kompanije gdje dovršavate složeniju prijavu (što ovisi od tvrtke do tvrtke). Osim toga, osobe iz HR-a često putem LinkedIna traže idealne kandidate pa se nemojte začuditi ukoliko vam stigne ponuda za posao u inbox. :)

Dok ste još student možete koristiti ovu tražilicu studentskih poslova, a u gore navedenoj klasičnoj tražilici poslova također možete pronaći brojne opcije za volontiranje i praksu.

Nadalje napominjemo da ako koristite Premium LinkedIn opciju koja se dodatno plaća tada se povećavaju vaše šanse prilikom odabira kandidata jer vas prikazuje na vrhu liste kao izdvojeni profil.

Razmjena znanja

LinkedIn također pruža dosta izvora iz kojih možete učiti. Naime, sve vaše konekcije u news feedu objavljuju sadržaje u obliku postova koji su vezani uz posao/struku/poslovanje, a osim razgovora s ostalim stručnjacima u specijaliziranim grupama pruža vam se i opcija praćenja influencera i medija, osoba i kanala koji objavljuju koristan sadržaj na LinkedInu. A i vi sami, ako želite, možete objavljivati stručne tekstove  i sami postati influencer u nekom području. Neki od najpoznatijih su Richard Branson, Jack Welch, Hillary Clinton, Ban Ki-moon, Bill Gates te Ariana Huffington, a od medija/blogova Harvard Business Review, Mashable  te The Economist.

Za kraj, ako vaša žeđ za učenjem nije utažena, LinkedIn je također vlasnik Lynde, online platforme za učenje na kojoj možete pronaći jako puno materijala za učenje iz raznih stručnih područja. Besplatno možete pregledavati sve online tečajeve 10 dana, a nakon tog perioda naplaćuje se puna cijena mjesečne usluge.

Podijelite s prijateljimaShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone