Najzanimljivije činjenice o svjetskom brendu ZARA koje sigurno niste znali

Dok žene na umu odmah imaju novu kolekciju ovog španjolskog modnog brenda, većina muškaraca kojima moda nije životni prioritet pri spomenu Zare samo odmahuje glavom. Greška! Priča o modnom fenomenu koji je osvojio svijet puno je dublja i poučnija nego što na prvu mislite. Evo nekoliko činjenica koje dokazuju da se iz Zarine priče itekako može naučiti nešto o poslovanju, uspjehu i životu općenito.

Od siromaha do milijardera zahvaljujući Zari

Amancio Ortega možda nije popularan kao Bill Gates, ali bogatstvom mu itekako može parirati, s obzirom da se na Forbesovoj listi nalazi odmah iza njega, kao drugi najbogatiji čovjek na svijetu! Ortegina se vrijednost procjenjuje na 67 milijardi dolara, a sve to ima zahvaljujući Zari koju je pokrenuo s bivšom suprugom 1975. godine. Sve je počelo kada se sa 14 godina, kako bi pomogao siromašnoj obitelji, zaposlio u lokalnoj trgovini tekstilom, gdje je naučio ručno izrađivati odjeću. Dvije godine nakon toga vidio je da mušterije traže nešto sasvim drugo od onog što trgovina (koja i danas postoji na istom mjestu u istom vlasništvu) nudi. Organizirao je lokalne žene i plaćao im da šivaju različite odjevne predmete, što je potrajalo nekih 10 godina na zadovoljstvo svih uključenih. Tada je osnovao svoju prvu kompaniju u čije je poslovanje uključio čitavu obitelj, a glavni partner mu je bila supruga. Zara je uskoro postala dio grupe Inditex koja na okupu ima još nekoliko velikih imena poput Pull&Beara, Oysha, Massima Duttija, Stradivariusa i Bershke. 1988. otvorena je prva Zara u Portugalu, nakon čega je slijedila i trgovina u SAD-u, dok je prva londonska Zara otvorena 10 godina kasnije.


Foto: Flickr

Doznaj što žele i ponudi im to – brzo

Ortegin poslovni model je jednostavan, prati potražnju svojih kupaca i dostavlja im to što je brže moguće. Tako iz Zare godišnje dolazi oko 12 tisuća novodizajniranih predmeta, a police trgovina osvježavaju se dvaput tjedno. Svi prodavači istrenirani su da uočavaju što njihovi kupce nose i traže, pa tako čim se uoči da se određeni komad ne prodaje po planu, njega zamjenjuje drugi, prilagođen ukusu kupca. Zara se ne oslanja na ekskluzivnost poput prestižnih svjetskih brendova visoke mode, ali zato nudi slični dizajn po prihvatljivoj cijeni. Čak ni najprodavaniji dizajn ne ponavlja se dvaput, no zato na police pristižu njegove varijacije. Najveći zaljubljenici u ovu modnu marku već znaju kojim danima stiže nova roba i kada je najbolje kupovati, a društveni mediji pomogli su im da se ujedine pod hashatagovima poput #zaragasm kako bi obznanili svoju ljubav prema brendu.

FUN FACTS:

  • Zara se ustvari trebala zvati Zorba, prema omiljenom filmu Ortegine tadašnje supruge, a promjena imena je došla nakon žalbe vlasnika lokalnog kafića s istim imenom.
  • Zara je 53. na Forbesovoj listi najvrijednijih brendova, a procjenjuje se da vrijedi čak 10.7 milijardi dolara.
  • Nikada, od početka sve do danas, Ortega i njegova supruga (ni prva ni druga) se nisu službeno pojavili zajedno u javnosti, dali intervju ili dopustili da se njihova djeca fotografiraju za potrebe medija.
  • Zarine trgovine nalaze se u 88 svjetskih država, gdje ih ima oko 2170.
  • Ortega nikada nije imao vlastiti ured, već je uvijek htio biti u istom otvorenom prostoru s dizajnerima kako bi mogao biti uključen u sve dnevne aktivnosti. Ne voli kravate ni formalnosti pa sastanak s njim zaposlenici mogu ugovoriti kad god požele.
  • Od početne ideje novog dizajna do trenutka kada se on nađe na Zarinim policama, nikada ne prođe više od 2 tjedna.

 

 

 

 

 

 

Podijelite s prijateljimaShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone