Louis Vuitton – perjanica najluksuznije korporativne grupe na svijetu

On ima 68 godina, bogatstvo koje se procjenjuje na isto toliko milijardi dolara i na čelu je najveće i najpoznatije svjetske kompanije koja posluje luksuznim dobrima. Njegovo ime je Bernard Arnault, a svim ljubiteljima luksuza poznatiji je kao čelni čovjek LVMH grupe. Četiri slova ovog akronima stoje za Louis Vuitton i Moët Hennessy, brendove čije ime povezujemo s visokom modom i profinjenim žestokim pićima, a upravo je Louis Vuitton zaslužan za čak 37% prihoda od prodaje kada je u pitanju ova grupa.

LV – dva slova koja voliš ili mrziš

Nekima je upravo logo Louis Vuittona sinonim za bogatstvo i eleganciju, dok ga, mahom zbog brojnih kopija, drugi vide kao znak malograđanstva i manjak kreativnosti. Kako god bilo, ovaj brand pod ravnanjem Marca Jacobsa žari i pali svijetom mode već desetljećima. Nastao je davne 1854. godine kada je istoimeni pariški obrtnik krenuo s proizvodnjom danas legendarnih putnih torbi. Kvaliteta izrade i prepoznatljivi logo koji ih je krasio od 1896. učinili su ih poznatim, no ne pretjerano uzbudljivim.

Sve se promijenilo kada je stvar u svoje ruke preuzeo LVMH, tj kada se Louis Vuitton spojio s Moët Hennessyem; prvo pod vodstvom Yvesa Carcellea, a zatim pod ravnanjem Marca Jacobsa. Potonji je ostavio najveći trag kada je u pitanju kreativni dizajn branda, a 2013. zamijenio ga je Nicolas Ghesquiere. Osim samih dizajnerskih, tu su i mnogi psihološki faktori vezani za marketing ovog branda. Popusti na njihove proizvode ne postoje, akcije se nikada ne rade, niti imaju svoje outlet trgovine, a cijeli proces izrade odvija se ručno. Njegovoj popularnosti svakako su pridonijele i brojne suradnje s poznatim ličnostima poput Madonne, Seana Connerya, Ume Thurman, ali i Mikhaila Gorbacheva i Keitha Richardsa.

Čemu LVMH duguje takav uspjeh?

Pokretač iza svake nove ideje i akvizicije svakako je Arnault. Njegova posvećenost kompaniji ne jenjava s godinama, a osim što se brine o ključnim potezima cijele grupacije, redovito se uputi i do samih trgovina i uvodi reda na licu mjesta. Strategija i inovacija ključni su elementi njegova uspjeha. Svjestan da se luksuz gradi uvelike na imenu, njegova je strategija da kupuje nekada moćne, a trenutno oslabljene brendove čija vrijednost rapidno opada. Tada na njihovo čelo stavlja snažne individualce i kreativce koji daju novi život ideji cijelog branda, te moderniziranju njegovu viziju. Uloga novog vodećeg čovjeka, već poznatog široj javnosti, no na prvi pogled nespojivog s dotadašnjim konceptom samog brenda, leži i u tome da zaintrigira svojim odlukama, ostavljajući publiku u napetom iščekivanju. Mahom se to odnosi na modne brendove poput samog Louisa Vuittona, ali i Givenchyja, Diora i ostalih pod ravnanjem LVMH grupe.

Jednom kad Arnault odluči otići, upravljanje kompanijom prepustit će svojoj djeci, koju već godinama sprema za takvu odluku. Baš kao što je on svoju karijeru započeo u očevoj kompaniji, smatra da je jedini logični nastavak da i svojoj djeci pruži isto. Obiteljska atmosfera jedna je od odrednica poslovanja kojim se dići, pa tako inspirira svoje djelatnike da razmišljaju o kompaniji kao da je njihova. Baš kao što će pokuditi svaki, pa i najmanji loš potez, poznato je da će isto tako i pohvaliti svaki dobar, baš poput roditelja.

LVMH Facts

  • Osnovan 1987. godine nakon spajanja modne kuće Louis Vuitton i kompanije Moët Hennessy
  • U 2016. poslovali su s profitom od 4.363 milijardi dolara
  • Zapošljavaju više od 120 tisuća ljudi diljem svijeta
  • Veliki su pokrovitelj umjetnosti te posuđuju vrijedne Stradivarijeve violine talentiranim mladim glazbenicima
  • Pod svojim imenom imaju 60 kompanija kćeri koje kontroliraju nekoliko brendova svaki, među njima su i Dom Perignon, Dior, Celine, Fendi, Givenchy, Guerlain, Sephora, Bulgari, Tag Heuer i mnogi drugi.

Za one koji žele znati više o povijesti LV brenda pogledajte video:

Podijelite s prijateljimaShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email