Kako se odjenuti za poslovni uspjeh

Steve Jobs bio je poznat po svojim crnim dolčevitama, dok Richard Branson nikada ne nosi kravatu. Larry Ellison, s druge strane, i na teniske mečeve odlazi u savršenom odijelu krojenom po mjeri. Pravila odijevanja s godinama su se mijenjala, pa su tako obvezna poslovna odijela pala u drugi plan dolaskom mladih poduzetnika iz Silicijske doline. No nemojte da vas njihov ležerni odnos prema odijevanju zavara – ono što vrijedi kod jednog poslodavca, kod drugog se može smatrati nepristojnim. Zato, osim ako niste  sam svoj šef, pripazite kako ćete se predstaviti (poslovnom) svijetu.

 

Ugledajte se na šefa

Kada tek stignete u novu poslovnu sredinu, čak i ako niste previše modno osviješteni, zasigurno ćete se zapitati što obući. Dok ne steknete vlastiti dojam o novom okruženje i svojoj poziciji najbolje je ugledati se na one koje doista morate impresionirati – svoje šefove. Sjetite se što su ljudi na razgovoru za posao imali  na sebi u tom trenutku i obratite pažnju nosi li vaš šef odijelo samo kada ide na sastanke ili kao dio svakodnevnice. Ima li vaša šefica uvijek strogo krojeni sako ili je više viđate u jednostavnim tunikama i trapericama? Ne morate ih nužno kopirati, ali po njihovim kombinacijama možete dobiti osjećaj što vaša nova kompanija smatra primjerenim za radnu atmosferu.

 

Poslovno ne znači dosadno

Osim ako vaše radno okruženje ne zahtjeva točno određenu uniformu (u tom slučaju odijevanjem se ne trebate ni zamarati), postoje načini kojima svaku odjevnu kombinaciju možete napraviti svojom, a da se pritom uklapate u kolektiv. Ako baš morate nositi odijela, možda si možete dati oduška prilikom odabira kravate ili ukrasnog rupčića. Žene znaju da i najdosadnija kombinacija može postati savršena uz nekoliko pomno odabranih detalja poput cipela, nakita, marame ili torbice. S obzirom da se poslovni stil ne mijenja od sezone do sezone, pobrinite se da uložite novac u nekoliko kvalitetnih klasičnih komada koje ćete uvijek moći iskombinirati s onim promjenjivim, šarolikijim dodacima.

 

Stilom šaljete poruku

Odjeća možda ne čini čovjeka, ali je jedna od prvih stvari koju zapazimo prilikom prvog susreta. U poslovnom svijetu ponekad imate samo jednu priliku da pošaljete pravu poruku, zato budite sigurni da je to doista ona koju želite poslati. Dok kreativcima može proći ležeran pristup jer se od njih uvijek očekuje nešto novo, drukčije i izvan okvira, ako radite posao u kojem  vam klijenti i partneri moraju u potpunosti vjerovati možda je bolje da vam stil nije eklektičan. Baš kao i sebe, svojim odijevanjem predstavljate svoj brend, proizvod ili uslugu koju nudite. Dok nekome odijelo predstavlja ukočeno protokolarno ponašanje, drugi u njemu vide sigurnost, preciznost i odmjerenost – baš ono što traže u novom poslovnom partneru.

S druge strane, možda baš ta šarena kravata koju ste stavili na odijelo odašilje poruku da se mogu pouzdati u vas, ali da možete  biti i kreativni i kada je to potrebno. Najvažnije je da pronađete svoj prepoznatljivi stil u kojem ćete se osjećati udobno, a ne kao da ste prisiljeni biti u toj dvorani za sastanke u odijelu dva broja većem.

 

Budite primjereni u svakom trenutku

Kratke haljine možda vam stoje za poželjeti, no ako se radi o kombinaciji koju bi nosili vikendom u ludi provod, možda bi ipak trebali ponovno razmisliti o tome da je odjenete na posao. Kratke hlače ljeti su spas od vrućine, ali baš kao i mnoge državne institucije, ne odobravaju ih ni privatni poduzetnici. Na istoj su listi majice i haljine bez rukava, kao i vrlo nisko rezani otvori za vrat. Zato kada kažemo da su bijela košulja i crne hlače, s cipelom na visoku petu, idealan i klasičan izbor, to ne znači da se može raditi o prozirnoj košulji, neprimjereno uskim kožnim hlačama i potpeticama na kojima bi ti zavidjeli i cirkuski izvođači. Barem nam je danas dostupno mnogo različitih odjevnih predmeta po pristupačnim cijenama – potrudite se pronaći prave. Nemojte gledati na to kao na još jednu obvezu, već kao ulaganje u vlastitu budućnost.

 

Podijelite s prijateljimaShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone