Kako biti bolji u komunikaciji na eventima (i sličnim događanjima..)

Poslovni sastanci na kojima se donose važne odluke i potpisuju ugovori ključni su za poslovanje. No jeste li primijetili kako su i na njima međuljudski odnosi različiti – često ljudi koji su na suprotnim stranama iskazuju više poštovanja i simpatije jedni prema drugima, nego oni iz iste radne sredine. Ponekad upravo na temelju takvih simpatija nastaju profesionalni ustupci, nove suradnje i dogovori, a umjesto animoziteta prevladava opušteno ozračje, bez obzira na temu sastanka. E pa takvi se odnosi većinom ne grade u formalnim okruženjima, već na opuštenim druženjima koje, svima je jasno, imaju poslovnu svrhu, ali nešto opušteniji pristup. U takvim prilikama na vidjelo izađu neke osobne karakteristike, a s obzirom da smo svi tek ljudi, ponekad upravo te nijanse osobnosti mogu presuditi i na poslovnom nivou. Kad su studenti u pitanju, jedno uspješno druženje može značiti da te nakon diplome čeka posao ili više njih. Većina poslova se niti ne oglašava, već o njima kruži usmena predaja. Uvijek postoji i opcija da ćete nekog potencijalnog poslodavca toliko impresionirati da će samo za vas stvoriti radno mjesto. Zato na idućoj zabavi izađite iz komfora svoje radne grupe i šarmirajte ostale svojim znanjem, pristupom i karakterom. Uz naš mali šalabahter i oni najstidljiviji mogu postati zvijezde idućeg druženja…

Nenametljivo, primjereno i odmjereno

Za razliku od poslovnih sastanaka, ovakva druženja ne traže strogi kod ponašanja, no pravila bontona vrijede uvijek i svugdje. Primjetite li profesora koji je insajder u polju koje vas zanima i htjeli biste ostaviti dobar dojam za moguću bolju preporuku u budućnosti, slobodno mu priđite i pokrenite razgovor. No umjesto direktnog napada u stilu „ja bih htio karijeru u ekonomiji, upoznajte me s vašim kolegama i ključnim ljudima“, budite usptilni i probajte naći zajednički jezik. Možda profesor tada uopće ne želi pričati o poslu, no uz par kratkih primjedbi o kvaliteti cateringa dođete do zaključka kako ste oboje gurmani, a upravo ti imaš odlične preporuke za nekoliko novih restorana. Čak i ako se te večeri uopće ne dotaknete teme ekonomije, zajednička tema otvorit će ti vrata za neku buduću priliku kada ćeš mu bez problema prići, pitati ga jesu li mu se svidjele preporuke, a usput nabaciti i da baš volite popričat o novim vladinim ekonomskim mjerama uz dobar steak. S druge strane, primjetiš li da tvoj sugovornik ne obraća previše pozornosti na ono što govoriš, pogledom traži nekog drugog i nezainteresirano klima glavom – ne forsiraj. Zahvali se na prilici za razgovor i udalji dok nisi postigao kontraefekt. Čovjeku možda jednostavno nije dobar dan, a možda jednostavno ne voli nepoznate ljude, na tebi je procjena.

Budi drukčiji od drugih, ali vjeran sebi

Pretvarati se da si nešto što nisi, ne može završiti dobro. Baš kao lažno oglašavanje, ljudi će eventualno shvatiti kako opis ne odgovara sadržaju, a onda šteta može biti nepopravljiva. Čak i ako misliš da nemaš što pametno za reći, potrudi se slušati svog sugovornika i drukčijim načinom razmišljanja potakni njega da ideje koje mu možda ne bi sinule da nije razgovarao s tobom. Možda je riječ o nekom direktoru kojeg muči problem o kojem ti ništa ne znaš, ali si mu upravo kroz nevezanu temu ponudio put do toliko traženog rješenja. Pozitivna poveznica tog rješenja i tebe ne može škoditi.

Odlučiš li hrabrost skupljati konzumacijom alkohola, pazi da ne odeš predaleko. Ne želiš ostavit dojam cugera koji ne zna svoju granicu i visi po poslovnim partnerima tražeći pozornost. Stvari pod utjecajem alkoholnih promila znaju se brzo oteti kontroli, a reputacija je nešto što se godinama gradi, a u sekundi može srušiti.

Održavaj stare i stvaraj nove kontakte

Ljudi koje već poznaješ mogu biti odličan zajednički interes s onima koje želiš upoznati. Čak i kada te prijatelji žele upoznati s ljudima koje ne prvu ne prepoznaješ ili misliš da te ne zanimaju, daj im priliku. Često se iz takvih razgovora mogu izroditi dobra prijateljstva ili nove poslovne veze za budućnost, iako ste tada oboje tek studenti u potrazi za svojim životnim putem. Jednom kada ti uspije ostvariti vezu s nekim novim, pobrini se da tu vezu i njeguješ, jer ostane li sve na rukovanju i posjetnici u džepu, nakon nekog vremena nećeš je moći povezati s licem čije će ti poznanstvo u budućnosti dobro doći. Pošalji mail u kojem ćeš podsjetiti na vaš kratki razgovor, neki osobni detalj za kojeg znaš da će razveseliti tvog sugovornika („nadam se da si uspio isprobati novi restoran koji sam predložio“) i usput natukni kako si slobodan za druženje, a svakako te može kontaktirati zatreba li novog radnika/poslovnog suradnika/društvo za restoran. Ako se direktni kontakt čini ipak prebliskim, povežite se preko LinkedIn profila, uz kratku poruku tko si i što radiš, kako bi podsjetio na sebe ukoliko je osoba taj dan upoznala mnogo ljudi.

Stara poslovica kaže „tko ne riskira, ne profitira“, zato se nemoj zatvoriti u sebi poznato okruženje i očekivati da će nove stvari i prilike doći same i vući te za rukav. To se može dogoditi jednom ili dvaput, ali na kraju si sam odgovoran za smjer kojim želiš ići. Tretiraj svakog prijatelja kao potencijalnog poslovnog partnera, kao i svakog partnera kao potencijalnog prijatelja – nikad ne znaš kako se stvari u životu mogu okrenuti.

Podijelite s prijateljimaShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone