Iskoristite društvene mreže i pronađite (novi) posao

Jeste li znali da čak 92% kompanija koristi društvene medije prilikom pronalaska idealnog kandidata za posao, dok čak 73% posto ljudi uspješno pronađe svoje novo radno mjesto ovim putem?

Na ovaj način možete doznati za poslove koji još nisu oglašeni, a možda niti neće biti. Preporuka cijenjene osobe vrlo je jaka, a jedna takva možda se krije baš među vašim prijateljima s društvenih mreža.

Izdvojite se na tržištu i bacite se u potragu

Prije nego krenete u potragu napravite ono što će i svi poslodavci kojima se javite – potražite sve vezano uz svoje ime na mreži. Dobro pročešljajte Google i uklonite sve nepovoljne rezultate koje možete. Pobrinite se da linkovi i fotografije koji se dovode u vezu s vašim imenom o vama govore sve najbolje, a tek onda se krenite baviti samopromocijom.

Za početak možete svima na svojoj listi reći da tražite posao. U par riječi recite što bi htjeli raditi i što ne dolazi u obzir. Netko možda već zna za posao koji bi vam odgovarao, ali nema pojma da ste u potrazi, dok drugi možda o tome nisu ni razmišljali, ali ćete im zasigurno pasti na pamet čuju li nešto vama zanimljivo. Prije toga osvježite malo i svoje informacije. Facebook možda nije poslovno nastrojen koliko Linkedin, ali nikad se ne zna tko vas može zamijetiti. Dodajte životopis, svoje prednosti i vrline, kao i završeno obrazovanje i probajte se istaknuti na neki originalan način. Ono što ne bi trebali raditi je izravno tlačiti ljude za posao. Pokoja objava u kojoj kažete da ste slobodni za nove izazove je sasvim dovoljna, bez da zatrpavate inbox ljudima koji bi vam teoretski mogli i pomoći, ali budete li naporni postići ćete upravo suprotno.

Proširite svoju mrežu kontakata i budite informirani

Grupe na Linkedinu odličan su način samopromocije. Pridružite se onima gdje se kreću ljudi relevantni za polje koje vas zanima i probajte ste istaknuti svojim postovima, dijeljenjima i komentarima. Pratite tvrtku za koju biste željeli raditi, a pozovu li vas ikada na razgovor uvijek ih možete impresionirati poznavanjem njihove poslovne politike. Lajkajte sve potencijalne poslodavce na njihovim društvenim profilima i redovito pratite sve objave. Dodate li u svoju mrežu kontakata ljude čije mišljenje struka cijeni, odmah ćete drukčije izgledati potencijalnom poslodavcu koji bude istraživao vaš profil.

linkedin-groups

Još jedna prednost društvenih medija je u tome što je čovjek s kojim trebate obaviti razgovor za novi posao vjerojatno već tamo. Neće škoditi ukoliko ga potražite i doznate što voli ili ne, kako bi se pripremili za ono što možete očekivati na razgovoru. Samo zapamtite – tanka je granica između korisnog informiranja i neprimjerenog stalkanja.

Napravite korak dalje od najpopularnijih

Facebook, Twitter, Linkedin… za najpopularnije znaju svi, ali iskoristite pretraživače i pronađite nova mjesta burze rada. Evo nekoliko s kojima možete krenuti:

JOBFOX – stranica koja funkcionira kao mreže za upoznavanje partnera – uzima u obzir želje poslodavca i želje kandidata i pomoću algoritma pronalazi najbolje poslovne parove

PLAXO – društvena mreža dosta slična Linkedinu, a integrira se s ostalim mrežama poput Twittera

JOBSTER – jaka platforma za komunikaciju s kompanijama koje zapošljavaju; možete uploadati svoj životopis i fotografije, te tagati svoje vještina koje je onda poslodavcima lako pretraživati

VISUALCV – odlična stranica za vlastito brendiranje; možete u svoj životopis dodati hrpu stvari koje se onda prikazuju kao web stranica; ujedno možete pretraživati i ponuđene poslove

Svakako ne zaboravite i na brojne freelance stranice na kojima se traže stručnjaci za povremene poslove. Možda se ne radi o dugoročnom angažmanu, ali može odlično izgledati u životopisu, a i iskustvo ne može škoditi.

I za kraj, pazite što stavljate na društvene mreže! Čak 55% poslodavaca kaže kako je odustalo od zapošljavanja određenog kandidata nakon što su pročešljali njegov profil na društvenim mrežama. Ukoliko već niste, obavezno se upoznajte s postavkama privatnosti i pazite što dijelite s prijateljima, a što može vidjeti javnost. Vaše fotografije s pijanih provoda ili golišavih tuluma su fora vašoj ekipi, ali ne i budućem poslodavcu. Ako baš želite zaobići cenzuru uvijek postoje pseudonimi ;).

Podijelite s prijateljimaShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone