Izdavaštvo

Časopisi

Journal of Philosophical Economics

Journal of Philosophical EconomicsJournal of Philosophical Economics: Reflections on Economic and Social Issues,

međunarodni je časopis kojeg Libertas međunarodno sveučilište izdaje u suradnji s Bucharest University of Economic Studies i Rosetti International Publishing House.

Jedan je od manjeg broja znanstvenih časopisa koji u suradnji izdaju znanstvene institucije iz dviju država članica Europske unije. Također, časopis se može pohvaliti međunarodnim uredničkim odborom s prestižnih europskih i američkih sveučilišta, a zastupljen je u relevantnim bazama podataka poput: CSA Worldwide Political Science Abstracts, EconLit, Index Copernicus i dr.

Časopis izlazi u tiskanoj verziji te u open access online izdanju, a dvije verzije sadržajno su jednake. Svi članci novog, ali i prethodnih brojeva dostupni su na web stranici časopisa.


Acta Economica Et Turistica

acta_turistica_et_turisticaActa Economica Et Turistica,

je sveučilišni znanstveni časopis prvenstveno iz područja ekonomije i turizma ali i šireg spektra tema povezanih  sa smjerovima obrazovanja koje nudi Libertas međunarodno sveučilište. Časopis Acta Economica Et Turistica postoji od 2015. godine. Izlazi dva puta godišnje u dvojezičnom izdanju, na hrvatskom i engleskom jeziku. Osnivač te glavni i odgovorni urednik časopisa je prof. dr. sc. Boris Vukonić. Radovi objavljeni u časopisu referiraju se u sekundarnim publikacijama: De Gruyter i Hrčak, Zagreb. Više informacija o časopisu ACTA ECONOMICA ET TURISTICA te objavljene članke možete pronaći na Portalu znanstvenih časopisa Republike Hrvatske – HRČAK

Glavni i odgovorni urednik/Editor-in-Chief: prof.dr.sc. Boris Vukonić
Pomoćnik glavnog urednika/Assistent Editor-in-Chief: doc. dr. sc. Ivor Altaras Penda
Uređivački odbor/Editorial Board:
Ante Babić, Association of Foreign Investment in Croatia, Zagreb, Croatia

Darko Polšek, Faculty of Philosophy, Zagreb, Croatia

Davor Perkov, Libertas University

Dora Smolčić Jurdana, Faculty for Management in Tourism and Hospitality, Opatia, Croatia

Doris Peručić, University of Dubrovnik, Dubrovnik, Croatia

Duško Pavlović, Libertas University, Zagreb, Cratia

Eduardo Fayos Sola, The Ulysses Foundation, Madrid, Spain

Egon Smeral, Modul University, Vienna, Austria

Geoff Wall, University of Waterloo, Waterloo, Canada

Gordan Družić, Croatian Academy for Science and Art (HAZU), Zagreb, Croatia

Goroslav Keller, Libertas University, Zagreb, Croatia

Kaye Chon, The Hong Kong Polytechnic University, School of Hotel and Tourism Management, Hong Kong, China

Ksenija Keča, Business School Libertas, Zagreb, Croatia

Lidija Petrić, Faculty of Economics, Split, Croatia

Mato Bartoluci, Facullty of Economics, Zagreb University

Metin Kozak, Mugla University, Mugla, Turkey

Renata Tomljenović, Institute for Tourism, Zagreb, Croatia

Tanja Mihalič, University of Ljubljana, Ljubljana, Slovenija

Tomislav Presečen, National Bank of Croatia, Zagreb

Vuk Tvrtko Opačić, Faculty of Science, Zagreb, Croatia

Wieslaw Alejziak, Faculty of Tourism and Recreation, AWF, Krakow, Poland

Kontakt za narudžbu i pretplatu na časopis (računovodstvo 01/ 5633 111) : Andrija Andročec, e: aandrocec@libertas.hr

Zbornik

zbornik

Zbornik Visoke poslovne škole Libertas,

u Zagrebu objavljuje znanstvene i stručne članke, prijevode i prikaze radova iz svih područja, polja i grana znanosti i dobre prakse. Prvi broj izašao ja 2008. godine i od tada izlazi redovno jedan puta godišnje.

Članci u Zborniku podliježu recenziji i kategoriziraju se na prijedlog recenzenata u sljedeće kategorije:
1. Izvorni znanstveni rad(originalno znanstveno djelo u kojem su izneseni novi rezultati fundamentalnih ili primijenjenih istraživanja. Tu spadaju nove, još nepoznate znanstvene činjenice, spoznaje i teorije koje predstavljaju doprinos znanosti, a djelo je napisano tako da bilo koji kvalificirani istraživač na temelju danih informacija može uz ista takva istraživanja doći do istih rezultata, zapažanja, proračuna ili teorijskih izvoda kao i autor).
2. Prethodno priopćenje (znanstveno djelo koje sadrži znanstvene spoznaje ili rezultate znanstvenih istraživanja čiji karakter zahtijeva objavljivanje. Ovaj znanstveni članak obvezno sadrži jednu ili više znanstvenih informacija, ali bez dovoljno pojedinosti koje bi čitatelju omogućile provjeru iznesenih znanstvenih spoznaja, rezultata istraživanja i znanstvenih informacija kako je to moguće kod originalnog znanstvenog članka).
3. Pregledni članak (znanstveno djelo koje sadrži cjelovit prikaz o određenom pitanju ili problemu istraživanja o kojemu je već objavljena znanstvena informacija odnosno rezultat znanstvenog istraživanja ili znanstvenih spoznaja. Ne mora sadržavati originalne – nove rezultate istraživanja već se može temeljiti na već objavljenim rezultatima istraživanja, iako može sadržavati i autorove originalne i nove rezultate istraživanja, koji obično ne predstavljaju bitan element predmeta istraživanja).
4. Izlaganje sa znanstvenog skupa (ako su već recenzirani pismenim recenzijama na znanstvenom skupu, ubrajaju se u znanstvene članke – znanstvena djela. U suprotnom slučaju radi se o stručnom članku. Konferencijsko priopćenje – znanstveno predavanje može biti izvorni znanstveni članak, prethodno priopćenje, pregledni članak ili stručni članak).
5. Stručni rad (djelo u kojem se iznose korisne informacije i spoznaje do kojih se u pravilu došlo razvojnim istraživanjem, a ne fundamentalnim i primijenjenim istraživanjima. Takav članak ne sadrži originalne rezultate istraživanja nego se u njemu iznose već poznate spoznaje radi primjene u teoriji i praksi i širenja već poznatih spoznaja, stavova i teorija za potrebe znanstvene teorije i gospodarske prakse).

Glavni urednik: dr.sc. lvo Andrijanić, prof. Emeritus
Tehnički urednik:
Gvido Prister, str.spec.oec.
Uređivački odbor:
dr.sc. Ivo Andrijanić, prof. emeritus,
dr.sc. Božidar Jelčić, prof
prof.dr.sc. Mate Babić,
prof.dr.sc. Duško Pavlović

Knjige

Međunarodno poslovanje

medjunarodno-poslovanje

„Autori utemeljeno dokazuju da se međunarodno poslovanje u okviru cjelokupne međunarodne razmjene odmaknulo od same vještine operativnog poslovanja i pretvorilo u nešto puno veće, posebice u smislu uloge i značenja međunarodnog poslovanja gospodarskih subjekata u nacionalnom gospodarstvu i njegove funkcije na globalnom planu.

Djelo je u svojoj naravi interdisciplinarno što je bio uvjet da su autori mogli ekonomskoj i društvenoj analizi upravljanja međunarodnim poslovanjem i njegovih učinaka u društvenom i ekonomskom razvoju zemlje. U tome su autori nesumnjivo uspjeli.“

Prof.dr.sc. Radmila Jovančević

„Udžbenik „Međunarodno poslovanje“ je, s obzirom na svoj sadržaj i edukativne vrijednosti, potreban našoj znanstvenoj i akademskoj zajednici. Kod nas je objavljeno vrlo malo djela koje terijski utemeljeneo, analitički precizno i metodološki korektno analiziraju i prikazuju međunarodno poslovanje, suočeno s novim izazovima i rizicima. Udžbenik donosi i najnovije podatke o internacionalizaciji poslovanja i investicijama u svijetu, ali i u Hrvatskoj. Autori nastoje pojave i procese prikazati integrirano, koristeći i znanja drugih disciplina, prije svega informacijskih znanosti i statistike, ali i sociologije i politologije.

Prof.dr.sc. Tonći Lazibat

Menadžment tržišnih komunikacija

Kraljević, R.; Perkov, D., (2014), Menadžment tržišnih komunikacija, Visoka poslovna škola Libertas, Plejada, Zagreb

„Svrha ove knjige počiva na ambiciji da čitatelji bolje shvate multidisciplinarnost menadžmenta tržišnih komunikacija u novoj ekonomiji i složenost dijaloga između potrošača i proizvoda, oglašivačkog apela i percepcije primatelja, između onoga što kupac misli da kupuje i onoga što želi biti. Taj se tajni dijalog, kako ga naziva Rob Walker (2009), odvija na sve moguće načine osim eksplicitno. Složen je, suptilan, mijenja se i zavarava kao nikad prije. Ukratko, ova knjiga istražuje klasične i suvremene modele komuniciranja s potrošačima te tržišne i psihološke mehanizme koji utječu na način odlučivanja o kupnji.“

Izvadak iz predgovora knjige
„Pristup temi koja je inače predmetom mnogih znanstveno-stručnih radova i istraživanja, odražava individualnost i kreativnost autora da je predstave na način koji osobito akcentira integriranu marketinšku komunikaciju, kreativnost i razumijevanje oglašavačkog procesa, nove medije, metriku mjerenja učinaka, metodologiju evaluacije stavova i utjecaj psiholoških čimbenika na potrošače (kupce), odnose s javnošću te etičnost u komunikaciji s tržištem. Načinom pisanja i obradom pojedinih područja autori osobito iskazuju svježinu, jasnoću, konciznost i suvremenost u prezentiranju najvažnijih tema te praktičnu komponentu, izraženu kroz sedam studija slučaja.“
Prof.dr.sc. Ivo Andrijanić

„Autori su teme nastojali sagledati u njihovoj višeperspektivnosti, kako s aspekta marketinga tako i s aspekta određenih psihologijskih spoznaja, a u cilju što učinkovitijeg razumijevanja komunikacijskih procesa u području tržišnih komunikacija. Obrađeni sadržaji svakako će koristiti studentima ne samo u tijeku nego i nakon završetka studija, kada će se kao budući stručnjaci moći vratiti na ovu knjigu te u njoj pronaći odgovarajuće informacije, kao i smjernice gdje da traže dodatne informacije u recentnoj literaturi. Knjiga će biti od iznimne koristi i marketinškim stručnjacima i poslovnim ljudima.
Prof.dr.sc. Zvjezdan Penezić

Menadžment međunarodne trgovine

Andrijanić, I.; Duško, Pavlović (2012), Menadžment međunarodne trgovine, Visoka poslovna škola Libertas, Zagreb „Cilj je ove knjige upoznati čitatelje s teorijom i praksom upravljanja poslovnim procesima i kadrovima u međunarodnoj razmjeni roba i usluga, uz poseban naglasak na strategije ulaska na strana tržišta, jačanje konkurentnosti domaćih poduzeća na globalnom tržištu, razvijanje viših oblika poslovne suradnje s inozemnim partnerima, korištenje poslovne kombinatorike i specifičnih poslovnih transakcija te unaprjeđenje ekonomskih odnosa Republike Hrvatske s inozemstvom.“ Izvadak iz predgovora knjige „Djelo predstavlja originalan znanstveni rad izrađen prema preporukama „bolonjske deklaracije“ za izučavanje na visokim učilištima stručnih studija. Aktualno je i aplikativno u gospodarskoj praksi. Osim studentima visokih učilišta ekonomske struke, preporučujem ga sadašnjim i budućim poduzetnicima, koji u ovoj knjizi mogu naći izvanredne upute o tome kako kvalitetnim upravljanjem u međunarodnoj trgovini postići uspjeh na sve zahtjevnijem međunarodnom tržištu roba i usluga“ Prof.dr.sc. Josip Senečić „Posebice ističem originalnost ovog djela i njegovu važnost za pronalaženje putova snažnijeg uključivanja Hrvatske u međunarodnu robnu razmjenu i popravljanja negativnog salda trgovinske bilance kroz izvoz složenijih roba s više dodane vrijednosti… Razumijevanje suvremenih kretanja na globalnom tržištu te glavnih čimbenika koji na njemu dominiraju, ali i pripreme mladih ljudi na nove uvjete poslovanja na međunarodnom tržištu, nužan su preduvjet za ostvarivanje tog cilja. A upravo tome pridonosi ovo djelo.“ Prof.dr.sc. Marko Kolaković

Upravljanje kvalitetom s poznavanjem robe

Ivo, Andrijanić; Krešimir, Buntak; Mirko Bošnjak (2012), Upravljanje kvalitetom s poznavanjem robe, Visoka poslovna škola Libertas, Zagreb „Obradom problematike kvalitete robe i utjecaja kvalitete na mogućnost stavljanja robe u promet na domaćem i međunarodnom tržištu prvi put smo u našoj stručnoj ekonomskoj literaturi nastojali praktično obraditi područje infrastrukture kvalitete koje je ključ bilo koje integracije u globalne gospodarske tijekove. Pritom su korištena praktična dostignuća razvijenih zemalja, bez kojih je nemoguće zamisliti niti ostvariti odgovarajuću razinu konkurentnosti vlastitog poduzeća na međunarodnom tržištu.“ Izvadak iz predgovora knjige „Djelo je vrlo uspjela kombinacija znanstvenog i stručnog rada koji zadovoljava sljedeće uvjete: Bolonjsku deklaraciju; znanstvene zahtjeve kroz norme, zakone i preporuke; didaktički prilaz i odgovarajuću strukturu; nužan spektar edukacijskog znanja; postizanje odgovarajuće kompetencije i uspješno uključivanje u gospodarsku praksu. Autori prikazuju osnovne značajke kvalitete i daju obavezne informacije o poznavanju roba. Na vrlo stručan i popularan način izlažu se pojmovi i definicije i povezuju s potrebama i svakodnevnom praksom.“ Dr.sc. Nenad Injac „Autori su na jasan, konzistentan i koncizan način obradili područja upravljanje kvalitetom i poznavanje robe. Originalnost rada očituje se u cjelovitom trtiranju kvalitete proizvoda – kao karakteristike proizvoda i kao upravljačkog koncepta. Autori dokazuju da je kvaliteta ključna dimenzija konkurentnosti proizvoda i poduzeća, conditio sine qua non uspješnog poslovanja. Svojom cjelovitošću i aplikativnošću ovo djelo može naći široku primjenu, od edukacijskog procesa do praktičnog djelovanja poslovnih ljudi koji su svakodnevno upućeni na „kvalitetu“.“ Prof.dr.sc. Aziz Šunje

Porezi

Barbara, Jelčić (2011), Porezi , opći dio, Visoka poslovna škola Libertas, Zagreb „Ovo je knjiga o najizdašnijim i najoperativnijim javno-pravnim prihodima: o razlozima njihova uvođenja u financijske sisteme država, o prednostima i nedostacima, o smislenosti i razložnosti te mogućnostima i ograničenjima njihove primjene, o ekonomskim, pravnim, političkim, socijalnim i drugim reprekusijama koje se pojavljuju u praksi.“ Izvadak iz predgovora knjige „U rukopisu su sadržani prikazi svih oblika javnih prihoda suvremene države. Autorica je, s posebnim smislom za primjereno i originalno izlaganje materije, obradila sadržaj nastavnih disciplina kojima je knjiga namjenjena. Rukopis u jednakoj mjeri zadovoljava interese i pravnih i ekonomskih teoretičara i praktičara koji se zanimaju za područje poreza. Posebno je vrijedno istaknuti stil i jezik kojim je tekst napisan. Ima sva obilježja znanstvenog stila, a to su jednostavnost, kratkoća i logičnost.“ Prof.dr.sc. Olivera Lončarić-Horvat „Rukopis čini zaokruženu cjelina koja će omogućiti studentima stjecanje mnogih znanja o poreznoj materiji, ali istodobno, zbog načina prezentacije gradiva, i njihovo aktivno uključivanje. Djelo obiluje mnogim autoričinim kritičkim prosudbama te čestim kritičkim osvrtima na pojedina praktična rješenje, što ga svrstava u izvorno znanstveno djelo. Na kraju je dan opširan pojmovnik koji će budućim korisnicima, posebno studentima, znatno olakšati korištenje ove knjige.“ Prof.dr.sc. Jure Šimović

Teorija igara

Kopal, R., Korkut, D., (2011), Teorija igara – praktična primjena u poslovanju, Visoka poslovna škola Libertas, Comminus d.o.o., Zagreb Knjiga pruža uvid u temeljne pojmove i principe teorije igara te na konkretnim primjerima (sprječavanje ulaska na tržište, cjenovni rat, R&D, izravna inozemna ulaganja i dr.) omogućuje čitateljima razumijevanje nematematičkih znanja i vještina nužnih za praktičnu primjenu teorije igara u poslovanju. Izvadak iz predgovora knjige „Ova knjiga ne samo da je originalno autorsko djelo, već je i iznimno važan doprinos upoznavanju domaćih znanstvenika i stručnjaka, ali i šire javnosti, s ovom zanimljivom i potencijalno vrlo primjenjivom tematikom, koju do sada u ovako sveobuhvatnom obliku još nismo imali dostupnu na hrvatskom jeziku. Jedna od prednosti ovog djela svakako je činjenica da nije namjenjeno isključivo uskom, znanstvenom krugu konzumenata.“ Prof.dr.sc. Heri Bezić „Knjiga prvi put u Hrvatskoj donosi cjelovit prikaz strateških igara i njihove primjene u interaktivnom poslovnom odlučivanju. Nedvojbeno se radi o važnom i originalnom djelu, koje posleduje značajnu širinu i omogućuje čitatelju stjecanje elementarnih znanja o teoriji igara, ali i pruža osnovu za daljnje vlastito istraživanje i primjenu u rješavanju čitavog niza svakodnevnih ili složenijih problema u poslovanju.“ Prof.dr.sc. Tonći Lazibat

Turizam, budućnost mnogih iluzija

Vukonić, B., (2010), Turizam, budućnost mnogih iluzija, Visoka poslovna škola Utilus, Zagreb „Knjiga Turizam – budućnost mnogih iluzija posljednja je u nizu stručnih i znanstvenih radova autora, u kojoj prof. Boris Vukonić u tri osnovna poglavlja, na 210 stranica teksta, rezimira svoja gledišta ali i spoznaje o razvoju turizma u Hrvatskoj i svijetu. Djelo predstavlja doprinos ekonomskoj znanosti i prikladno je sredstvo za promišljanje turističkog gospodarstva u najširem smislu.“ Iz recenzije prof. dr.Branka Blaževića.